באילו מקרים נקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה נחשב לעניין שגורם לרבים לכאב ראש. שכן, זהו הליך בירוקרטי שמצריך קריאה מעמיקה ביותר של מסמכים שמנוסחים ברמה גבוהה באתרים הממשלתיים. זה באמת עניין לא ברור, הרי מרבית האזרחים במדינת ישראל מעדיפים לקרוא את התוכן בשפה פשוטה, אז למה להכביד? כדי להקל עליכם, יצאנו לבדוק באילו מקרים אפשר לקבל פטור ממס הכנסה וחזרנו עם תוכן בגובה העיניים.

 

תכירו קודם כל את הרקע שהביא אותנו לכתוב את המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את המקרים שבהם תקבלו פטור ממס הכנסה, ראוי לציין בפניכם כי את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב לאחר שפנתה אלינו שפרה, השכנה שלנו. מדובר באישה מבוגרת שחולה במחלה קשה. היא ציינה בפנינו שמישהו "זרק" לה שהיא זכאית לקבלת פטור ושלח אותה לאתר ממשלתי. לדבריה, היא לא הצליחה להבין מילה ממה שכתוב שם וביקשה שנסביר לה. הסברנו לה וכמובן גם ליווינו אותה לאורך כל ההליך, עד שהבנו שמדובר פה בעניין שצריך להשתנות. לכן, החלטנו לכתוב את כל המידע באופן קליל ונגיש, שיאפשר לאנשים נוספים להגיע אל הפרטים הללו מבלי להיעזר בגורמים חיצוניים. אנו רוצים להודות בהזדמנות זו לשפרה. בזכות הפנייה שלה אלינו, החלטנו לצאת עם העניין הזה לאור.

 

באילו מקרים תקבלו פטור ממס הכנסה? – השלב ה  – 1

אנחנו כאן כדי להציג בפניכם את המידע שלב אחר שלב. לכן, נציג בפניכם תחילה כי אתם צריכים להיות מוכרים במוסד לביטוח לאומי. כדי שתוכלו לקבל פטור ממס הכנסה עליכם לעמוד בקריטריונים מסוימים ולעבור וועדה שתקבע מהם אחוזי הנכות שלהם אתם זכאים.

 

באילו מקרים תקבלו פטור ממס הכנסה? – השלב ה  – 2

אם כבר עברתם את הוועדה המדוברת, אתם צריכים לדעת כי בשלב זה עליכם לבדוק מה גובה אחוזי הנכות שקיבלתם. אם יש ברשותכם כ – 90% נכות, אתם עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. עליכם רק לשים לב שהנכות נקבעה לצמיתות או ל – 185 ימים לפחות. מי מכם שיש להם 75% נכות ויותר יכולים לקבל את הפטור אבל רק מקופת הגמל.

 

צריכים עזרה? יש מי שיעזור

אם בכל זאת גיליתם שאתם צריכים ליווי בכל הנוגע לקבלת הפטור ממס הכנסה, כדאי שתדעו שיש לא מעט חברות שמציעות שירותי ליווי בנושא. כדי להגיע אליהן, עליכם להיכנס אל אתר האינטרנט שלהן ולמלא פרטים אישיים. לאחר שתמלאו את כל הפרטים, נציג מטעם החברה יצור עמכם קשר ויעדכן אתכם אם אתם אכן זכאים לקבלת הפטור או שלא.

 

כמה מילים אחרונות לסיום

רגע לפני שהמדריך מסתיים, אנו רוצים להודות לכם קוראים יקרים על שנשארתם אתנו. אנו רואים במדריך זה חשיבות רבה ומקווים שהוא יסייע לכם לקבל את הפטור מבלי להסתבך ומבלי לפנות אל שכנים שיסייעו לכם להבין את הנכתב באתרים שונים.

מטבעות

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו