אלומיניום בגוון עץ – כל היתרונות

מי שמסתכל על טרנדים בעולם האלומיניום ודאי לא יופתע לשמוע שהאלומיניום בגוון עץ הוא היום הדבר החם ביותר בשוק. מרבית האנשים לא מתעדכנים באופן קבוע על הנעשה בעולם זה, כך שיש סיכוי ששמעתם לראשונה על אלומיניום בגוון עץ ממש עכשיו.

אז בין שאתם מאלו שמכירים, ובין שאתם מאלו שחדשים לנושא, שווה לכם להמשיך לקרוא כי במאמר זה נציג את כל היתרונות ואת כל הסיבות שמיקמו דווקא את האלומיניום הזה בראש הטבלה.

 

מה זה בכלל אלומיניום בגוון עץ?

האלומיניום הוא אחד מחומרי הגלם האיכותיים ביותר שקיימים והוא משמש אותנו במגוון יישומים. משתמשים באלומיניום במכוניות, פחיות שתייה, כלי מטבח, גופי קירור, קווי תמסורת, עטיפת שוקולדים, לריתוך ובעוד המון שימושים אחרים שאם היינו מציינים את כולם כנראה שלא היה נשאר לנו מקום לדברים אחרים.

אם יש דבר אחד שאפשר להגיד בגנות האלומיניום זה יהיה שהצבע המתכתי שלו הוא לא בדיוק הבחירה העיצובית הראשונה שעולה לנו בראש כשאנחנו חושבים על עיצוב הבית שלנו, וכאן בדיוק נכנס האלומיניום בגוון עץ.

בשביל לקבל את מלוא התמונה על האלומיניום בגוון עץ, פנינו לריקי סלמה מחברת "א. סלמה – אלום עץ" שמתמחה בייצור ושיווק של אלומיניום בגוון עץ לענף התעשייה והבנייה וביקשנו ממנה שתרחיב בעבורנו על חומר הגלם הזה. "האלומיניום בגוון עץ הוא למעשה אלומיניום לכל עניין דבר, רק שהמראה שלו נראה אחד לאחד כמו של עץ. בעזרת שיטת צביעה ייחודית אנחנו לוקחים פרופילי אלומיניום מתכתיים ומעניקים להם מראה של כל גוון עץ שלקוחותינו מבקשים.

כדי להגיע לרמת הדיוק הזו אנחנו משתמשים בשקיות ניילון ענקיות ומיוחדות שבתוכן יש את גוון הצבע הרצוי, את הניילון הזה מצמידים עם מכונת וואקום לאלומיניום ככה שהוא יושב מהודק וטוב וכל הקונסטרוקציה הזו נשלחת לתנור שם הגוון הרצוי נמס ישירות אל תוך האלומיניום והתוצאה היא שאי אפשר להבדיל בין אלומיניום בגוון עץ לבין עץ מלא אם רק מסתכלים על השניים זה מול זה".

אלומיניום בגוון עץ

היתרונות של האלומיניום בגוון עץ

 

מראה

"בוא נתחיל לדבר על היתרון הברור ביותר שיש לאלומיניום בגוון עץ וזה המראה הסופי של המוצר. כפי שאמרתי קודם לכן, אפשר לצבוע את האלומיניום בכל גוון עץ שרוצים ועל זה אנחנו מוסיפים מעט צבע חולי ועיבוד ייחודי שמעניקים את התחושה והמראה הכללי של העץ מעבר לגוון בלבד.

האלומיניום עצמו הוא חומר גלם שנחשב לנוח לעיבוד, וכך אפשר לעבד את הפרופיל ולייצר ממנו כל צורה ועיצוב שתרצו. היום ישנם מגוון מוצרי אלומיניום שיכולים לשמש אותנו בבית ובגינה שיש להם נראות מדהימה ולמעשה גם משמשים אותנו גם לפן העיצובי.

 

עמידות

"פרופילי אלומיניום נחשבים לאחד מחומרי הגלם בעלי הכושר המכני הגבוה ביותר, זאת בנוסף לכושר העמידות שמבטיח כי האלומיניום לא יחליד ולא יפתח קורוזיה. העמידות והחוזק של האלומיניום מאפשר לנו לייצר פרופילים באורך של 6 מטר ולא לחשוש מקריסה או מחולשה באזורים מסוימים.

עוד דבר שאפשר להגיד על כושר העמידות מתבטא בגמישות של האלומיניום, העובדה שהאלומיניום יכול להתנועע יחד עם האדמה מאפשר למבנה יציבות גבוהה יותר מפני רעידות אדמה".

אלומיניום בגוון עץ

 תחזוקה

"גדרות עץ דורשות שנעבוד בעבורן באופן קבוע. צריך לנקות אותן, לצבוע אותן בצבעים מיוחדים ולתחזק אותן באופן קבוע כדי שיישארו איכותיות ושלמות. גדרות אלומיניום בגוון עץ, ולמעשה כל מוצר מאלומיניום, לא דורש מאיתנו תחזוקה כלל וכלל. חוץ משטיפה במים כדי לנקות לכלכוך ואבק באמת שלא צריך לעשות כלום והאלומיניום כבר יסתדר בעצמו".

 

זמן הרכבה ועבודה

"פרופיל אלומיניום אומנם עמיד וחזק יותר מפלדה או מחומרי גלם אחרים, אך זה לא אומר שהוא כבד מהם. למעשה האלומיניום הוא חומר קל משקל שנחשב לאחד האיכותיים ביותר בכל הקשור ליחס משקל – חוזק. הפרטים האלו הופכים את הזמן העבודה וההרכבה של האלומיניום למהיר יותר מחומרי גלם אחרים ולהרבה יותר פשוטה, כך שכל התהליך קצר יותר".

 

עמיד באש

"האלומיניום בגוון עץ, בשונה מעץ, הוא עמיד בפני אש וככזה הוא עומד בכל הקריטריונים של תווי התקינה המחמירים ביותר בעולם הבניה שעוסקים בבטיחות".

 

אקולוגי

"כיום כבר לא חוצבים אלומיניום מהאדמה ולא מעבדים אותו בעזרת חומרים כימיים רעילים, כל ההליך של עיבוד האלומיניום והפיכתו למוצר מוגמר נעשה כיום במפעלים מבוקרים שמקפידים על צמצום הפסולת התעשייתית וזיהום האוויר. אחת הדרכים להגיע לצמצום זה היא באמצעות שימוש באלומיניום ממוחזר ובמחזור של פרופילי אלומיניום שיצאו משימוש".

 

עלויות

"כאשר מסתכלים בחישוב הסופי על כלל ההוצאות של פרויקט הבניה, המחיר שנשלם על אלומיניום בגוון עץ יהיה נמוך משמעותית מכל חומר גלם אחר שנבחר. קודם כול חשוב להבין שחומרי גלם כמו עץ, שהם משאבים מתכלים, עולים יותר כסף. אבל מעבר לכך, גם אם נבחר בחומר גלם זול יותר כמו פלסטיק ונתפשר על התכונות האיכותיות שיש לאלומיניום להציע לנו, המחיר יהיה גבוה יותר כי זמן ההרכבה והעבודה יהיה גבוה יותר".

אנחנו מודים מאוד לריקי סלמה על השיחה המעניינת. יש לנו בעבורכם עוד המון מאמרים מפי אנשי המקצוע המובילים בתחומם באזור המקצועי שלנו – היכנסו ומצאו בדיוק את מה שאתם מחפשים.

אלומיניום בגוון עץ

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו