איך לעצב נכון את פינת האוכל בבית ומה הטרנדים בפינות אוכל

לאחרונה ניתן להרגיש את הזרקור הגדול שמופנה לעבר פינות האוכל, אומרים שבעיקר בקרב רווקים או זוגות צעירים, מי אנחנו שנתווכח.

בעבר הייתה נטייה לתכנן את הדירה כך שבצורה מובנת ישנו חדר שמוקצה ואמור להיות חדר אוכל.

מכיוון שזה כבר לא המצב וחדרי האוכל הפכו בעצם לפינות אוכל שנמצאות בחלל שבין המטבח לסלון, ישנו צורך לעצב אותן בצורה יעילה, נוחה וגם טרנדית ועיצובית כך שתתאים לשאר הבית ואף תשדרג.

 

הטרנד הכי חזק הוא נוחות

אומרים שישנו קשר ישיר בין פינות אוכל מעוצבות לאופי האירוח ומכך גם קשר ישיר לתאבון ולהנאה מהאוכל, ולכן אנחנו מתייחסים לבחירת פינת האוכל ברצינות רבה. אז נכון, כמו כל רהיטי הבית המייצגים אורח חיים וסטטוס מסוים כך גם פינת האוכל. האם בהכרח זה אומר שאנחנו נבחר פינת אוכל יפה ולא נוחה? ממש לא. פינת האוכל צריכה להיות נוחה וראויה לישיבה ממושכת.
אז קודם כל חשוב מאוד שפינת האוכל תשתלב בהרמוניה עם שאר הרהיטים בבית, לא כדאי לבחור פינת אוכל בסגנון אחר מכיוון שהיא עלולה למשוך תשומת לב דווקא שלילית ולהראות לא קשורה ומנותקת משאר הבית.

 

טרנד הכיסאות השונים

כמובן ששולחן האוכל הוא האלמנט המרכזי בפינת האוכל ומסביבו שאר האלמנטים מתרכזים. הוא זה שקובע את הסגנון ואת העיצוב של פינת האוכל כולה. אך מי שלא מקבלים את מלוא תשומת הלב בבחירת פינת האוכל הם דווקא הכיסאות, שבחירתם חשובה לא פחות.
אז מה אנחנו אומרים על טרנד הכיסאות השונים?
הכל עיניין של התאמה. אנחנו מאוד אוהבים את הטרנד כשהוא מוסיף ומשדרג לכם את פינת האוכל, אבל כמו כל טרנד, כשהוא בא בכוח הוא מורגש, ולכן בדקו את ההתאמה לפי הסגנון שבחרתם או השולחן שיש ברשותכם. למשל לשולחן מעץ בהיר עם קווים נקיים, היינו מתאימים כיסאות שונים, כהים יותר, אך בצבעים אחידים. חפשו תמונות והשראה ונסו להעתיק את הרעיון אל פינת האוכל הפרטית שלכם.

 

תאורה משמע אווירה

בסופו של דבר הנתון שמשרה את האווירה בסופו של דבר בפינת האוכל הוא התאורה. ברוב המקרים מומלץ לתלות גוף תאורה נמוך יחסית הממוקם במרכזו של השולחן. זו תאורה שמתאימה לבתים עם חלל גדול יחסית, והיא יוצרת תחושה של אינטימיות וביתיות מסביב לשולחן. התאורה גם משמשת כמתחמת של אזור פינת האוכל משאר חלקי הבית שהרי היא ממוקמת בין הסלון למטבח.

טיפים אחרונים ולא פחות חשובים, בחרו פינת אוכל שניתן להגדיל בצורה נוחה ומהירה. בחרו כסאות שהמושבים שלהם מאפשרים שליפה של בד המושב ובכך תוכלו לנקות בקלות ולהנות מהארוחה מבלי דאגות מיותרות, הטיפ הזה גם מאפשר לכם בעתיד לשדרג ולשנות את העיצוב והסגנון בקלות.

 

מטבח

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו