איך בוחרים הלוואה בצורה נכונה?

בחירת הלוואת היא החלטה סופר חשובה שיכולה להשליך על החיים הכלכליים שלכם באופן ישיר. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי לדעת בבחירת הלוואה. אף אחד לא מעוניין לשלם מחיר יקר מידי על ההלוואה שהוא נוטל. כשיש פרמטרים מאוד ברורים בנושא, למה שלא נרכז אותם כאן עבורכם? נקווה שהמידע יסייע לכם בבחירה. אז בואו נתחיל.

 

מיפוי גופי המימון הרלוונטיים

התחלת הדרך למציאת הלוואה משתלמת מתחילה במיקוד. חשוב להתמקד ולבדוק: מהי המטרה עבורה אני צריך את ההלוואה? אילו גופי מימון מתאימים למטרות אלו? כמו שאתם יודעים, הבנק נותן הלוואות ומימון, אך לא מומלץ לפנות דווקא אליו רק בגלל שהוא אישר את ההלוואה. יש עוד גופי מימון ויתכן שדרכם אתם תשלמו ריבית נמוכה יותר. לא דומה הלוואה לכל מטרה להלוואה המיועדת להקמת עסק… מי שמעוניין להקים עסק יכול לקבל הלוואה מגופי מימון שונים כמו בנקים, חברות מימון, קרנות בערבות מדינה, קופת גמל ועוד.

במיפוי הגופים הרלוונטיים חשוב לבדוק את אמינות הגוף המממן. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתעסק עם השוק האפור… וודאו שחברת המימון אליה פניתם מאושרת מטעם משרד האוצר למתן הלוואות כחוק.

 

בדיקת גובה הריבית על ההלוואה

כל גוף מימון יציע לכם הלוואה בריבית מסוימת. זכרו שהריבית על ההלוואה היא בסופו של דבר המחיר שתשלמו על ההלוואה שקיבלתם, אך היא לא הכל בהלוואה. בדקו את גובה הריבית שתשלמו. לפעמים ההבדלים בין הצעות הריבית השונות נראות כל כך מזעריות, ולאמיתו של דבר הן משמעותיות מאוד. חצי אחוז לפנ וחצי לשם וכבר במצטבר יש הבדלים של עשרות אלפי שקלים. ישנם מחשבוני הלוואה המאפשרים חישוב יעיל והשוואת הלוואות חכמה להקלת התהליך.

 

בדיקת יציבות ההלוואה

כל הלוואה מורכבת ממסלולי הלוואה שונים. חשוב לבדוק מה כוללת ההלוואה המוצעת. האם כל שינוי במשק עלול להשפיע על ההלוואה? האם אתם יכולים למצוא את עצמכם בעלי חוב גדול יותר ממה שלוויתם בגלל מסלול משכנתא מוצמד חסר זהירות? בדקו את יציבות ההלוואה לבחירה נכונה. יש פעמים בהם יהיה ניתן לנהל משא ומתן לשילוב מסלולי ריבית משתלמים יותר.

 

בדיקת העמלה על פירעון מוקדם

כאשר תגיעו לפרוע כל הלוואה שהיא, תחויבו בעמלה על פירעון מוקדם. יש הלוואות בהן העמלה תהייה יקרה יותר ויש כאלו שפחות. העמלה הנפוצה היא עמלה של 60 שקלים. חשוב לבדוק מראש את גובה העמלה על הפירעון.

 

בדיקת יכולת ההחזר

כבר לפני ההתחייבות על ההלוואה חשוב לבדוק מה גובה ההחזר החודשי בו אתם יכולים לעמוד. גם אם מציעים לכם החזר חודשי גבוה יותר, אל תתפתו. אתם עלולים להכניס את עצמכם לבור כלכלי בעקבות זאת.

לאחר בחינת כל הנתונים יהיה לכם קל יותר לקבל החלטה מושכלת. בהצלחה!

לחיצת יד

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו