אחסון חומר ארכיוני – מה עדיף, מחסן או ענן?

אם בעבר, על מנת לאחסן חומרי ארכיון, היה צורך במקום אחסון פיזי שגודלו נבחר בהתאם לנפח החומר שדרש אחסון, הרי שכיום, באמצעות הפיכת הארכיון לדיגיטלי ושמירתו בענן, ניתן לאחסן חומר ארכיוני רב ללא צורך במקום פיזי.

יחד עם זאת, בעוד שהארכיון הפיזי מאוחסן בצורה מוחשית, החומר המאוחסן בענן הוא קובץ דיגיטלי שבעת תקלה עשוי להיעלם ללא כל זכר.

 

מהו אחסון בענן?

קיימים מספר אמצעי אחסון דיגיטלי בהם החסן נייד מסוג דיסק און קי, הניתן לנשיאה ממקום למקום והפעלה על כל מחשב, דיסק קשיח נייד שהוא בעל קיבולת אחסון גבוהה יותר אולם גדול יותר פיזית ובעל מנוע פנימי שמופעל באופן חשמלי בעת חיבור ההחסן למחשב ובשנים האחרונות נוסף גם האחסון באמצעות ענן.

בעוד שאמצעי האחסון האחרים מאפשרים גישה למי באמצעי האחסון מצוי אצלו באופן פיזי, הענן הוא אמצעי אחסון חיצוני היושב על שרת ומאפשר גישה לחומר באמצעות חיבור לאינטרנט בלבד וללא צורך באמצעי פיזי.

 

יתרונות האחסון בענן

בעוד שאחסון פיזי מצריך הגעה למקום האחסון, שמירה על התנאים הפיזיים בהם מאוחסן המידע, שמירה עליו מפני שריפות, הצפות ושאר מפגעים שעלולים לפגוע בשלמותו, מאפשר האחסון בענן גישה לחומר המאוחסן מכל מחשב וגישה במקביל לכמה משתמשים שנמצאים באותה עת במקומות שונים.

לצד היתרון שבאחסון בענן, יש לזכור כי הגישה לחומר היא באמצעות גורם חיצוני אשר נדרש לתחזק את השרת עליו מאוחסן החומר. זאת, בשונה מאחסון חומר ארכיוני באופן פיזי במחסן להשכרה אליו נתונה הגישה לבעל המחסן בלבד. ניתן למצוא מחסנים להשכרה בדרום, במרכז ובצפון, כאשר בדרום הארץ ניתן למצוא מחסנים להשכרה בקריית גת ובערים נוספות בסביבתה.

 

יתרונות האחסון הפיזי

אחסון דיגיטלי נשען על ההנחה שאמצעי האחסון יתפקד בעת הצורך והחומר המאוחסן בו יהיה זמין, בין שמדובר בהחסן נייד או ענן. האחסון הדיגיטלי חל על שני מסמכים – מסמכי מקור סרוקים ומסמכים שמראש הוכנו באופן דיגיטלי.

יתרונותיו של האחסון הפיזי, נובע מכך שהחומר בתצורתו השלמה קיים והוא אינו מתבסס על תקינותו של אמצעי האחסון. במקרה של מסמכי מקור, האחסון הפיזי הוא של העותק המקורי ואין מדובר בגרסה הסרוקה כמו במקרה של אחסון בענן.

 

מדוע לא גם וגם?

היות שלכל שיטת אחסון יתרונות וחסרונות, נשאלת השאלה מדוע לא לשלב את שתי השיטות? זאת מאחר שאחסון פיזי יוודא שמירה של העתק קשיח, בעוד שאחסון של החומר על ענן, יוודא גיבוי של החומר הפיזי וגישה אליו מכל מקום ללא הגבלה.

 

הפתרון המשולב – השקט הנפשי שלך

אחסון חומר ארכיוני מחייב נקיטה של אמצעי זהירות שיבטיחו כי החומר יהיה זמין בכל עת וללא פגע. ניצול של היתרונות הגלומים באחסון פיזי, במיוחד כאשר מדובר במסמכי מקור, לצד ניצול היתרונות של אחסון דיגיטלי וזמין באמצעות ענן, הם הבסיס לאחסון אידאלי של חומר ארכיוני.

 

כוננים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו