מהן הסכנות של חיבור מרחוק? ומדוע מדובר בחשיפה בתחום אבטחת המידע?

נגיף הקורונה משפיע בצורה אדירה הן בהיבט האישי של כל אזרח ובעיקר בהיבט העסקי – בהתנהלות של חברות וארגונים מול המצב הקיים.

אחת המשמעויות המרכזיות שהביאו ההגבלות והנחיות לעולם העסקי הוא, פחות עבודה מהמשרד ויותר עבודה מהבית.

נשמע נחמד? לא אם תסתכלו על זה בהיבט של אבטחת המידע.

לעבודה מרחוק יש סכנות רבות שקשורות לאבטחת מידע.

לא נטעה אם נאמר שהעבודה מרחוק נחשבת לסיוט הגדול של מאבטחי הסייבר הארגוניים.

 

האתגר בעבודה מהבית

בשונה מהמציאות בה רוב עובדי החברה היו מרוכזים בשטח אחד, תחת רשת אחת, הרי שכיום עובדי חברה מסוימת עשויים לשבת בכל רחבי הארץ ולעבוד מרחוק. המצב הזה גורר בעיות שונות, כגון: תקלות תפעוליות עבור אנשי ה- IT שהרשתות שלהם לא ערוכות לעבודה בסדר גודל כזה מהבית; קושי גדול עבור אנשי אבטחת המידע שנאלצים להתמודד עם אתגרים שקשורים לאבטחת מידע רגיש בעקבות עובדים שאין להם הגנה בביתם, וכן בלי ניטור או אבטחה. עובדים אלה, בעקבות צורך השעה נאלצים להמשיך בעבודתם למרות היותם חשופים לפריצות ווירוסים שונים.

 

ההבדלים בין הבית למשרד

ההבדל בין עבודה במשרד לבין עבודה בבית הוא מהותי. בעוד עבודה בתוך המשרד עם המחשבים של החברה מעבירה בכל כניסה סדרת בדיקות שעניינה ליצור סינון וויסות של חומר שנכנס ויוצא מהמחשבים, הרי שבבית הפרטי של כל אחד אין סינון שכזה, וגם אם יש – הוא ודאי אינו מחמיר כפי הסטנדרט לו חברה עסקית זקוקה. שירותי מחשוב לעסקים מעניקים לחברות וארגונים מצע שלם של בטיחות, מערכות של חומש אש, תוכנות אנטי וירוס מתקדמות, תוכנות ניטור שמצליחות לזהות חדירות שונות לרשת, ועוד שלל מעטפות אבטחה שונות.

היציאה מחוץ למשרד כמוה כחשיפה לירי צלפים. ההגנה הביתית ובמקרה שנפוץ יותר: הגנה של תוכנת אנטי וירוס חינמית – פשוט לא מספיקה לכם.

 

שירותי מחשוב לעסקים – פתרון אידאלי!

כדי לפתור את המצב המורכב הזה אתם זקוקים לשירותי מחשוב לעסקים, כאלה שמחזיקים במערכות החדשות ביותר ויוכלו להעניק לכם את המענה הטוב ביותר לאתגרים שפושעי הסייבר מציבים בפני בעלי העסקים. חברת פסגות, אחת החברות המובילות כיום בתחום פתרונות מחשוב לעסקים, יודעת כיצד לרשת את כל צוות העובדים, גם אלו שיושבים במחשב הביתי שלהם, ולהגן עליהם מפני מתקפות סייבר זדוניות. המערכות הללו פועלות באופן אוטומטי, כך שבכל פעם שגורם זר ינסה לחדור למידע הרגיש של החברה – הוא ייתקל המחסום.

 

סיכום:

תקופת הקורונה מזמנת אתגרים רבים בשוק העבודה. אחד האתגרים הבולטים ביותר בהיבט זה הוא נושא אבטחת המידע. חברות עסקיות רבות המחזיקות במידע רגיש חשופות בפני תקיפות זדוניות של גופי סייבר שונים. בסיטואציה הזו, עובדי החברה שיעבדו מהבית עם המחשב הביתי שלהם חשופים ל"ציד ברבורים" בו פושעי הסייבר יצליחו לצוד אותם כטרף קל. שירותי מחשוב לעסקים, כאלה שחברת פסגות מציעה ללקוחותיה, עשויים לצמצם מתקפות מהסוג הזה עד מניעה מוחלטת שלהן.

 

תוכן מאובטח

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו