סובל מהתקפי חרדה? איך להעלים אותם

התקפי חרדה הם לא הקאפ אוף טי של אף אחד מאיתנו, הרצון הטבעי שלנו הוא לסלק אותן מעלינו בכל אמצעי אשר יהיה, ובלבד לא לחוש את האיום המוחשי על חיינו, ואת חוסר האונים המלווה את החרדה האגרסיבית.

המשאלה הכמוסה של כל מי שחווה אי פעם היא שלעולם לא יחווה אותה שנית.

איך ניתן להתמודד עם התקפי חרדה, ומה יעזור להעלים אותם? 400 המילים שיתנו לכם כלים להתגבר על החרדה.

 

התקפי חרדה לא כאן כדי להישאר, אפשר להתמודד איתם

ייתכן ואתם חווים התקפי חרדה על בסיס קבוע במפגש עם טריגר מוגדר, כמו מעלית, טיסה, ודיבור מול קהל. מנגד, קיימת אפשרות שמיס-חרדה נטפלת אליכם בפתע פתאום ללא תחזית ידועה מראש. כך או כך, אתם זקוקים לכלים שיעזרו לכם לצלוח שעת משבר, או אפילו להימנע ממנה.

 

הקצינו ככל האפשר את החרדה

החרדה נוטה לגדול ככל שאנו מנסים לשלוט בה. התירו את המושכות, והזמינו את הסיטואציה המפחידה ביותר להתעמת מולכם. בתחילה, זה ייראה לכם כמו טכניקה אבסורדית, שכן הרצון הטבעי הוא למזער את החרדה, ולא להגביר אותה. אולם מה שיקרה בפועל הוא שהגוף יתרגל למציאות ואט אט החרדה תקטן ותעלם, מה שתגלו זנה שאין דבר כזה "הנורא מכל".

 

נרמלו את המחשבות

לכולנו מתרוצצות במוח אינספור מחשבות מדי יום, חלקן מוזרות, משונות ומפחידות. זה לא הופך אותנו ללא שפויים או משהו. מחשבות כי משהו רע עתיד להתרחש, שאנו עתידים להיכשל או שנעשה מעשה מביש – הן לגיטימיות לחלוטין.

גם אם הילדים הרגיזו אותנו, עד שלרגע אחד חלפה במוחנו מחשבה שברצוננו לנעול אותם במקלט, לא הופכת אותה לאקט מעשי.

ככלל: מחשבות הן רק מחשבות. תנו להן לשייט במרחבי המוח שלכם כמו עננים, ופשוט אפשרו להן לחלוף כשם שבאו. כנסו לאתר בטיפול וקבלו טיפים נוספים.

 

גחכו את החרדה שלכם

תוכלו להפוך את החרדה שלכם למגוחכת, על ידי שתדמיינו אותה בסיטואציה בדיונית משעשעת. רועדים מדיבור בפני קהל? ציירו בעיני רוחכם שאתם עולים לבמה והמיקרופון שבידכם מצמיח עץ בננות, ועשרות קופים מתקבצים סביבכם ומעוניינים לשלוף לכם אותו מהיד. דברים מצחיקים או מגוחכים מאבדים את עוקץ החרדה, והופכים אותה למשהו קליל יותר.

 

שעת הדאגות היומית

רוב בני האדם הם טיפוסים דחיינים מטבעם, הנוטים להעביר לזמן מאוחר יותר, מטלות מרגיזות. למה שלא תדחו גם את החרדה לעת אחרת? ייחדו זמן מתאים להשקיע במחשבה על הפחדים שלכם, ותהנו עכשיו משעות איכות נטולת מפריעים. שכחתם לחרוד בשעה היעודה? לא נורא, זהו משגה נסלחת.

 

כאן נרגעים בכיף

אף אחד לא ציין כי חרדה היא חוויה מועדפת, זו בהחלט מגבלה, אבל ניתן לחיות איתה ואף להימנע ממנה, בשלל דרכים, חלקם מנינו לעיל. השתמשו בכל טכניקה שתעזור לכם לחיות טוב יותר. אל תתנו לחרדה את ההנאה שבלמנוע מכם את החיים היפים.

כדורים ואיש

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו