כיצד תבחרו מטפל מתאים בדיוק לכם?

כשאנחנו עומדים בפני תחילת טיפול מכל סוג שהוא, אנחנו רוצים להבטיח כמה שיותר מראש שאנחנו בוחרים בצורה נכונה את המטפל שלנו. בין אם מדובר בטיפולים פסיכולוגים, פסיכיאטריים, טיפולי שיאצו או טיפולי שיניים, לצורך הדוגמה, בסופו של דבר רק בחירה במטפל טוב תוכל להוביל אותנו לתוצאות טובות.

במאמר הקרוב ניתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד תבחרו מטפל מתאים בדיוק לכם, ונוודא שאתם הולכים לקראת הצעד החשוב והמשמעותי הזה עם הידע הנכון.

 

אנושיות – כי בלעדיה פשוט אי אפשר

לפני שתבחרו מטפל מתאים בדיוק לכם, תצטרכו לעשות לעצמכם מעין סדר עדיפויות של הדברים שחשובים לכם. בשביל לעזור לכם, נכתוב כאן את הכיוונים שאנחנו חושבים שהם לא פחות מקריטיים לבחירה שלכם, ואנחנו רוצים להתחיל עם נושא האנושיות.

מטפל שהיחסים הבין אישיים איתו הם יחסים לא טובים, האווירה שהוא יוצר סביבכם היא לא אווירה טובה, בטוחה, מכילה ומקבלת, ונדמה שלא ממש אכפת לו מכם אלא יותר מהתשלום שהוא מקבל מכם בסוף הטיפול – הוא לא מטפל מתאים בדיוק לכם, להיפך – הוא מטפל שעלול לעשות נזק גדול לנפש שלכם.

לעומת זאת, מטפל שמקפיד על אנושיות, יצירת סביבה תומכת ונעימה, ואינו משדר כל תחושה של שיפוטיות, הוא מטפל שאפשר לסמוך עליו, ולהתחיל ליצור איתו מערכת יחסים שמתבססת על אמון והקשבה.

 

כיצד תבחרו מטפל מתאים בדיוק לכם? גם על מקצועיות לא כדאי להתפשר

קיימים כל מיני סוגים של מטפלים: מטפלים ותיקים, מטפלים חדשים בתחומם, מטפלים מבוגרים, מטפלים צעירים יותר ועוד. בסופו של דבר, בין אם תבחרו במטפל אחד או במטפל אחר, הכי חשוב שהם יהיו מקצועיים מספיק כדי לטפל בכם. טיפולים שונים מביאים איתם סטנדרטים אחרים של מקצועיות, ולכן כדאי לבדוק שהמטפל המיועד עומד בכל הקריטריונים הרלוונטים למקצועיות.

את מקצועיות המטפל אפשר להבטיח באמצעות קבלת המלצות וקריאה באינטרנט, וגם מכמה טיפולי ניסיון.

 

התקציב הוא חשוב – דעו לקראת מה אתם הולכים

עולם הטיפולים הוא לא עולם זול במיוחד, ולכן חשוב להבין אתם נכנסים כאן למעגל הוצאות כלכליות שישפיע על החיים שלכם. אנחנו ממש לא אומרים להתפשר על מטפל מקצועי פחות תמורת מחיר זול יותר, אבל חשוב לקחת את שני המדדים האלו, של עלות מול תועלת, ולתת להם מקום בבחירת מטפל מתאים.

 

רוצים לקבל קצת רקע ומידע נוסף?

הכירו את ראש בריא. אתר האינטרנט של ראש בריא נמצא בכתובת https://rosh-bari.co.il, ומטרתו להעניק כלים, מידע ופתרונות שונים לאנשים שמתמודדים עם הפרעות נפשיות שונות. באתר האינטרנט של ראש בריא תוכלו להעמיק עוד יותר בהפרעות נפשיות ספציפיות, להבין אילו פתרונות עומדים בפניכם, וגם להתייעץ עם פסיכולוג באשר למקרה הפרטני שלכם. אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט ולפתוח לעצמכם צוהר לעולם בריא ושלו יותר.

מסאז' לראש

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו