בדיקות שחובה לעשות כשאת בהיריון

את בתחילתו של מסע מופלא. היריון הוא תהליך מלא בהתרגשויות, ציפייה ושמחה.

הגעת לרגע שיש בתוכך חיים ואת רוצה לעבור את התקופה הזאת בבריאות שלמה.

לשם כך, עלייך להיערך בהתאם. ישנן בדיקות רפואיות שחובה לעשות בהיריון.

רשימת הבדיקות ארוכה ועלולה לבלבל, לכן ריכזנו לך פה את כל הבדיקות הרלוונטיות לתקופה המרגשת בחייך.

 

טרימסטר ראשון

הריונית יקרה, בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר את אמא לילדים, בדיקות ההיריון הראשוניות הן חשובות ביותר. מעקב ראשוני תדיר וסדיר אחר התפתחות העובר מהווה מדרגה חשובה להמשך היריון מוצלח. הבדיקה הראשונה היא האולטרסאונד, בדיקת הדופק הראשונה. הבדיקה מתבצעת בין שבוע 6-12 ומתמקדת באבחנה ראשונית של תקינות הדופק, העובר והרחם. לאחר מכן יש בדיקות דם ושתן כלליות בין שבוע 6-12. הן לצורך שלילה של מחלות, העלולות לסכן את העובר ולעשות הערכת מצב של המערכת החיסונית ושלילת סכרת היריון. עוד בדיקה חשובה היא השקיפות העורפית בשבוע 11-13 ומטרתה לבדוק את הסיכויים לתסמונת דאון בעובר.

 

טרימסטר שני

מתחילים בסקירת מערכות מוקדמת. זוהי בדיקה שמתבצעת בין שבוע 16-19, בה נבדקים 3 חלבונים בדם האם ובשקלול עם נתונים נוספים של ההריונית, נשללות מחלות ומומים נוספים במערכת העצבית המרכזית בגוף. הבדיקה מתחלקת לתבחינים, שבגדול זה אומר שיש חלוקה בביצוע הבדיקה וניתוח תוצאותיה, כך שגם מבחינת סבסוד וגם באופן ניתוח הממצאים, יש חלוקה בין מימון פרטי לקופת החולים. הבדיקה הבאה היא מי השפיר, המאבחנת מומים כרומוזומליים ומחלות גנטיות. מאחר וישנו סיכון מסוים בבדיקה, על אף ההמלצה הרווחת, יש להיוועץ ברופא. בדיקה נוספת היא העמסת סוכר, ספירת דם ושתן ונוגדני RH. כאן יש דגש על אבחון מחלות אצל ההריונית כגון אנמיה וסוכרת. הבדיקה מתבצעת בשבוע 24-28 בבית חולים.

 

טרימסטר שלישי

את רגע לפני קו הסיום ובדיקות אלו עיקרן לשמור על המצב התקין עד לרגע הלידה. כמובן שתתחילי בסקירת מערכות שלישית, בשבוע 28-32 להיריון. זוהי בדיקה למערכות שלא התפתחו עד הסקירה הזאת ושלילת מומים מולדים העלולים להתפתח כעת. לאחר מכן יש בדיקת הערכת משקל העובר, בשבוע בין 30-34 להיריון. בודקים את הערכת קצב הגדילה של העובר וזיהוי עוברים בסיכון, בעקבות קצת גדילה מואץ או איטי על פי הרצוי בשלב זה של ההיריון. הבדיקה האחרונה היא בדיקת מעקב אחות. בין שבוע 36-40 בו הלידה קרבה, אחת לשבועיים יש לגשת לאחות ולבדוק שהנתונים תקינים לקראת הלידה. במידה והגעת מעבר לתאריך המשוער בשבוע 40, תגיעי לבדיקת מעקב היריון עודף, על מנת להימנע מסיבוכים בלידה. בהתאם לממצאים יוחלט המשך הטיפול ואף יקבע אופן היילוד וייתכן אף קבלת זירוז בהתאם לצורך.

הריונית, הבריאות שלך ושל עוברך לפני הכל. שימי לב שאת עוברת את כל הבדיקות המומלצות ע"י משרד הבריאות.

 

אישה בחודש שישי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו