משכנתא – כיצד להשיג את ההצעה המשתלמת ביותר?

כמעט כל ישראלי יגיע בסופו של דבר לנקודה הזאת – השלב שבו רוצים לקנות דירה. בכדי לעשות את זה, כמעט כולם ייאלצו לקחת משכנתא. משכנתא היא בעצם הלוואה גדולה מאוד, שהחזרה מתפרס על פני עשרות שנים. מכיוון שמדובר בהלוואה גדולה שעומדת בדרך כלל על סכום מעל למיליון שקלים, יש חשיבות רבה לקבלת התנאים הטובים ביותר להחזר ההלוואה. ריכזנו בעבורכם מספר כללי אצבע שיעזרו לכם להשיג את ההצעה המשתלמת ביותר

 

מה זה משכנתא?

משכנתא היא הלוואה גדולה שניתנת בגין קניית נכס, בדרך כלל לשם מגורים. אחד מתנאי ההלוואה הוא שהנכס אותו קונים, משועבד עד לסיום ההלוואה. מכיוון שעסקינן בסכומי כסף גבוהים במיוחד, תנאי החזר ההלוואה הם קריטיים במיוחד. תנאי המשכנתא נקבעים על פי עלות הנכס הנקנה ומצבו של לוקח ההלוואה מבחינה כלכלית ובריאותית. יועץ מומחה למשכנתאות יכול לעזור לכם לשפר את תנאי המשכנתא הניתנים לכם ועל כך נפרט בהמשך.

 

האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?

לא כל אחד יכול לקחת משכנתא. לשם קבלת אישור ללקיחת משכנתא, יש צורך לעמוד במספר תנאים, בהם הון ראשוני בסכום מספיק, כושר השתכרות גבוה, דירוג אשראי גבוה ועוד. גם בקרב האנשים שיוכלו לקחת משכנתא ישנם הבדלים רבים בתנאי המשכנתא, או במילים אחרות – בגובה הריבית אותה לוקחי המשכנתא ישלמו בעשורים הקרובים.

 

התמקחות והשוואת מחירים

כפי שכתבנו קודם, תנאי המשכנתא הם משמעותיים מאוד ויכולים לחסוך לכם מאות אלפי שקלים בזמן החזרת ההלוואה שנלקחת בגין הנכס שקניתם. משום כך חשוב מאוד לערוך השוואת מחירים מקיפה ומעמיקה לפני שלוקחים משכנתא מכל סוג. בנוסף לכך, מיקוח הוא כלי חשוב מאוד בעת החיפוש אחרי המשכנתא הטובה ביותר,. לא לחינם נקראים הבנקים בפי רבים "שוק מעונב" – ביטוי הבא לתאר מצב של התמקחות כמו בשוק אבל בחליפה ובמשרד יוקרתי.

 

האם כדאי לי לשכור יועץ משכנתאות מטעמי?

דרך נוספת וחשובה מאין כמוה למציאת המשכנתא הטובה ביותר בעבורך, היא קבלת ייעוץ מיועץ משכנתאות לא תלוי. בנקים רבים מציעים את שירותיהם של יועץ משכנתאות המועסקים על ידם. בכדי שתהיו בטוחים שהאינטרס שלכם הוא הראשון במעלה אצל היועץ, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות שעובד אך ורק בעבורכם, ולא מקבל משכורת מגופים שיש להם ניגוד אינטרסים מולכם.

 

להשיג את המשכנתא הטובה ביותר

משכנתאות הן הלוואות גדולות שניתנות בשביל קניית נכס, ובזמן החזר ההלוואה הנכס משועבד לנותן ההלוואה. ישנם תנאים מקדימים לקבלת משכנתא, ולא כל אחד יכול לקבל אחת. בכדי לקבל את התנאים הטובים ביותר למשכנתא שלכם, כדאי לשכור יועץ משכנתאות מומחה ומקצועי. בנוסף לכך, מיקוח והשוואת מחירים יסודית ומעמיקה יעזרו לכם למצוא את הבנק ואת התוכנית, שייתנו לכם את התנאים הטובים ביותר.

משכנתא - כיצד להשיג את ההצעה המשתלמת ביותר?

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו