מחלום למציאות: כך תמלאו את כל הטפסים להגרלת המחיר למשתכן

כדי להקל על מצוקת הדיור, עודדה הממשלה את תוכנית מחיר למשתכן. למעשה, תוכנית זו הסתיימה זה מכבר ועד היום את התוכניות החלופיות שיצאו בעקבותיה ממשיכים לכנות באותו שם. התוכנית העכשווית מכונה תוכנית דירה בהנחה. העקרונות בה זהים לתוכנית מחיר למשתכן המוכרת. איך נרשמים לתוכנית ולמה היא כל כך מבוקשת? ריכזנו לכם כאן פרטים בנידון. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה מאפיין את תוכנית דירה בהנחה?

מדובר בתוכנית ממשלתית במסגרתה המדינה מוציאה קרקע למכרז. היזם שמצליח להתחייב על בניית מספר יחידות דיור במחיר הנמוך ביותר, זוכה במכרז. כך הדירות משווקות על ידי משרד הבינוי והשיכון. יכולים לרכוש אותן רק מי שזוכה בהגרלות הנערכות על ידי המשרד. ולכן צריך להכיר את הטפסים הרבים הנלווים.

רישום לתוכנית מחיר למשתכן היא דרך אחת מהחברות החיצוניות שמונו לכך: תוכלו לבחור בחברת אלונים, עמידר או מגער. יהיה עליכם לפנות לחברה, ולהנפיק תעודת זכאות המאפשרת לכם להיכנס להגרלה. עלות הוצאת תעודת זכאות נעה בסביבות ה-200 שקלים. את הבקשה לתעודת זכאות ניתן למלא באופן מקוון ללא צורך בהגעה למשרד החברה.

לאחר חתימה על כל המסמכים ותשלום האגרה, תקבלו את תעודת הזכאות. קחו בחשבון שזמן הנפקת התעודה אורך בשבועיים ולכן, אם אתם זכאים מבחינת תנאים להשתתף בהגרלה כזו, כדי למהר ולהוציא תעודת זכאות שתהיה מוכנה לעת הצורך. כשיפתחו הגרלות בהם אתם מעוניינים לזכות.

מחיר למשתכן

בכמה הגרלות ניתן להשתתף?

אין הגבלה על מספר ההגרלות בהן אתם יכולים להשתתף. כל אחד בוחר לעצמו את ההגרלה בה הוא מעוניין לזכות ובאמצעות מספר תעודת הזכאות הוא נרשם להגרלה באתר משרד הבינוי והשיכון. לאחר ההגרלה הזוכים מקבלים הודעה על הזכייה ולאחר זכייה אחת לא ניתן לזכות פעם נוספת כמובן.

לאחר הזכייה הזוכה מוזמן על ידי היזם לפרויקט הבניה, בוחר דירה לרכישה וחותם על חוזה רכישה. חשוב לזכור להתייעץ עם יועץ משכנתאות לפני חתימה על חוזה כזה, במיוחד כאשר החוזה משלב תאריכי תשלום משכנתא.

מחיר למשתכן

למה דירה בהנחה כל כך מבוקשת?

בסופו של דבר, מחיר דירה בהנחה הוא באמת זול יותר לעומת מחיר דירות זהות בשוק. יחד עם זאת, הבנק מגיע לקראת רוכשים אלו ומעניק להם מימון גבוה יותר לרכישה. ניתן לקבל אחוזי מימון של עד 90% ממחיר הנכס. כך שגם הון עצמי של מאה אלף שקל יכול להספיק לרכישת דירה. כך זוגות צעירים רבים מוצאים בתוכנית זו פתרון המסייע להם לרכוש דירה משלהם. זה מתאים למי שיש יכולת החזר גבוהה למרות שאין לו הון עצמי מספק.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים להשתתף בהגרלת דירה בהנחה, תוכלו בכוחות עצמכם לפנות לאחת מחברות ההרשמה החיצוניות המטפלות בעניין. תמיד מומלץ להתייעץ לפני כן עם יועץ משכנתאות שיכוון אתכם לאורך התהליך ויבדוק את זכאותכם להשתתף בו. מחיר למשתכן

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו