מה הוא אימון שיקומי ומתי נצטרך אותו?

קיימות דרכים שונות להתמודד עם החיים לאחר פציעה, מחלה או ניתוח. אחת מהשיטות שיכולות להתאים לחלק מהאנשים היא אימון שיקומי, שכולל בתוכו תוכנית של תרגילים וטיפולים שונים, שמטרתם לעזור לגוף להשתקם. רוצים לשמוע עוד על הנושא? במאמר זה נפרט לכם פרטים שצריך לדעת על אימונים שיקומיים, וביניהם היתרונות ובאיזה מצבים אימון זה יכול לעזור.

 

מה זה אימון שיקומי?

אימון שיקומי הוא תחום שכולל בתוכו שלל טכניקות ושיטות לצורך שיקום ושיפור יכולות גופניות ותפקודיות לאחר סוגים שונים של פציעות, מחלות וניתוחים. את האימונים מעבירים אנשי מקצוע שהתמחו בתחום, ביניהם פיזיותרפיסטים, מאמנים, רופאים ועוד. כולם פועלים בשיתוף פעולה בכדי לתכנן את התוכנית השיקומית באופן מותאם אישית לצרכיו של המטופל ולמצבו הנוכחי. את האימון השיקומי לרוב מבצעים בתוך מכון אורתופדי או בבית המטופל.

אימון שיקומי

מה נכלל בתוך אימון שיקום?

אימון שיקום כמובן משתנה ממטופל למטופל, אבל לרוב הוא יכלול מספר תרגילים, ביניהם מתיחות, אימוני כוח ועוד. המטרה של כל אלה היא בעצם לעזור לרפא את האיברים והשרירים השונים, להפחית את הכאב, להחזיר לגוף את הגמישות והכוח שלו ולשפר את הניידות והעצמאות של המטופלים.

 

לאיזה מצבים אימון שיקומי יכול לעזור?

יש מספר מצבים שאימון שיקומי יועיל ויעזור להם. נפרט על חלק מהם לפניכם:

שיקום לאחר ניתוח

לאחר ניתוחים שונים כגון החלפת מפרקים ותיקוני רצועות, אימוניים שיקומיים יכולים לעזור בתהליך ההתאוששות. הם עוזרים בשחזור טווחי התנועה, שיפור הכוח וחזרה לשגרה שלפני הניתוח.

פציעות

אימון שיקומי יכול לאפשר לאנשים להתאושש משברים, נקעים ופציעות שקשורות לספורט. הוא יכול אף לעזור למנוע סיבוכים נוספים בעקבות הפציעות.

שיקום לב

אימון שיקום יכול לעזור לאנשים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם שלהם ולהצליח לאמץ אורח חיים בריא. דבר זה יכול להפחית את הסיכון לאירועים לבביים בעתיד.

כאב כרוני

אימון שיקומי יכול להיות מועיל לאנשים שחווים כאב כרוני, כמו במחלת הפיברומיאלגיה, דלקת פרקים ועוד. זה הוכח שאימונים כאלה יכולים לעזור לאנשים להסתמך פחות על משככי כאבים כאלה ואחרים ולהרגיש עצמאיים יותר.

 

מהם היתרונות של אימון שיקומי?

לאימון שיקומי יש יתרונות רבים. היתרון הראשון הוא שהוא מאפשר תהליך החלמה והתאוששות טובים יותר במגוון מצבים רפואיים. יתרון נוסף הוא שמדובר באימון שמפחית כאב ויכול לשפר את נוחות המטופלים בחיי היומיום שלהם.

עוד יתרון ידוע של אימון שיקומי הוא שהוא יכול לשפר את היכולת של המטופלים לבצע פעילויות שונות. דבר זה לא רק עוזר להם פיזית אלא גם מקל עליהם נפשית כשהם יודעים שהם יכולים להיות עצמאיים. לבסוף, נציין יתרון נוסף- אימון שיקומי יכול לעזור במניעת או מזעור של נכויות שעלולות לנבוע מפציעות ומצבים כרוניים כאלה ואחרים.

אימון שיקומי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו