התקנת מערכת אזעקה

נתחיל מהחדשות הרעות: לא כל אזרחי העולם פועלים לפי חוק, וישנם אנשים שלא לוקחים כל כך ברצינות את האיסור לפלוש לבתים. עם זאת, הסירו דאגה מליבכם! ישנם פתרונות ואמצעי זהירות שניתן לבצע כדי להימנע מפולשים. אחד מהפתרונות המומלצים ביותר הוא התקנת מערכות אזעקה ביתיות.

 

אז על מה אנחנו מדברים?

המטרה בהתקנת מערכת אזעקה ביתית ברורה: להתריע בכל פעם שאדם לא רצוי נכנס ללא רשות לשטחו הפרטי של מתקין המערכת. מערכות האזעקה הנפוצות מתבססות על גלאי אלקטרוני שמפעיל בצורה אוטומטית צופר כאשר הוא מזהה תנועה חשודה בשטחו. עם זאת, שוק מערכות האזעקה הביתיות ממשיך להתקדם ולהשתכלל כל הזמן, וכיום כולל טווח רחב של מערכות אזעקה הנבדלות זו מזו ביכולותיהן ובאיכותן.

לפרטים נוספים על מערכות אזעקה בפרט ועולם החשמל בכלל, והתייעצות עם חשמלאים בדבר התקנת מערכות אזעקה ומערכות חשמל אחרות, היכנסו לאתר של חברת "חשמלאי עכשיו" בכתובת: https://tlv-elec.co.il.

 

אזעקות בכל מיני צורות

כאמור, עולם מערכות האזעקה רחב ומכיל סוגים רבים. תחילה, יש להבדיל בין שני סוגי המערכות העיקריים – קווית ואלחוטית. מערכת אזעקות קווית מתבססת על תשתית מתאימה ומספקת שירות אמין ובטוח. לעומת זאת, המערכת האלחוטית אינה חפה מתקלות ומטעויות, אך היתרון הגדול שלה הוא שאינה דורשת התקנה של תשתית מתאימה.

בנוסף, ישנו מגוון של סוגי גלאים בעלי יכולות משופרות ונוספות. למשל, ישנו החייגן, אשר הוא גלאי חכם שברגע שהוא מזהה סכנה מחייג ומדווח למספרי טלפון רלוונטיים שהוגדרו מראש. דוגמא נוספת היא גלאי הנפח, אשר ביכולתו להימנע מ"שטחים מתים" על ידי כיסוי מלא של כלל החדר.

 

אתם לא לבד

יש לזכור כי כדי ליהנות מכל הטוב הזה שנקרא מערכת אזעקה – צריך מישהו שיתקין אותה. התקנת מערכות אזעקה קוויות דורשות הנחת תשתית מתאימה. בנוסף, התקנה לא נכונה של מערכת אזעקה ביתית עלולה להוביל לאזעקות שווא על בסיס קבוע ולתקלות חשמל. למשימות אלו נזעיק בדרך כלל את החשמלאים, אשר להם ישנם ההסמכה הנכונה והידע המקצועי הנדרש כדי להתקין את מערכות האזעקה בצורה הבטיחותית והיעילה ביותר.

 

חכם עיניו בראשו

השלב החשוב ביותר בתהליך התקנת המצלמות מתרחש דווקא לפני פעולת ההתקנה עצמה – מדובר בשלב התכנון. למיקום גלאי האזעקה ישנה חשיבות גדולה, שכן יש להתקין אותו בנקודה בה הוא מצד אחד יכסה את השטח עליו נרצה לתצפת ומצד שני לא יפלוש לשטחים לא רלוונטיים. לשם כך, נתייעץ עם החשמלאי שמתקין את המערכת גם בשלב התכנון, שכן הוא מביא איתו נסיון וידע מוקדם בתחום.

 

כמה זה עולה לנו?

הגענו לשלב התוצאות. התקנת מערכות אזעקה בסיסית לרישות של הבית כולו או רובו – תתחיל מכ- 2000 ₪ ויכולה להגיע גם לחמש ספרות, בהתאם לאיכות המערכת ומספר הגלאים הנדרש.

אזעקה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו