5 טעויות שכדאי לכם לשים לב באיטום גגות

גשם הוא דבר מבורך.

אנחנו מתפללים אליו, הגננים והחקלאים תלויים בו, וכולנו מרגישים שמחה בלב כשאומרים ברדיו בכמה סנטימטרים הכנרת עלתה אחרי שבוע גשום.

אולי קשה לנו לזכור, אבל לא הכל תמים וחמים בחורף. לעיתים לאחר גשם רציני אנו עלולים להיתקל בסימני רטיבות בתקרה או אפילו טפטופים בתוך הבית.

זה בהחלט לא נעים , אך אל בהלה, יש לזה פתרון, וקוראים לו: איטום גגות.

אנחנו כאן כדי לוודא שתפעלו נכון ותמנעו מטעויות בנוגע לאיטום גגות, וכדי להבטיח שהשנה תוכלו ליהנות מחורף בטוח חמים ויבש.

 

דרך טובה להסביר איך להימנע מטעויות, היא לתאר אותן. במאמר הבא נתאר לכם את חמש הטעויות הנפוצות הנעשות בנוגע לאיטום גגות. עקבו אחריהן ותמנעו

ממפחי נפש:

הטעות הראשונה:

בחירת קבלן איטום בלתי מורשה ולא אמין

אחת הבעיות שנפוצות מאוד בענף האיטום נוגעת לעובדה שמדובר בתחום חסר אכיפה לחלוטין , אין שום רגולציה בתחום וכל מי שמעוניין בכך יכול להכריז על עצמו כ"קבלן איטום" ולהתחיל לעסוק במקצוע זה ללא כל הכשרה או ידע.  ניתן למנות אין ספור מקרים שהסתיימו במחדל, כמו לדוגמה, "קבלני איטום" שהסתפקו בצביעת הגג בגוון לבן בוהק ובהגשת החשבון שמן עבור איטום הגג.

כדי לוודא שאכן זוהי חברת איטום אמינה ומקצועית, יש לדרוש ולראות תעודת אוטם מורשה ולבקש מספרי טלפון של לקוחותיו הקודמים, ששכרו את שירותיו לפני כמה שנים, ולהתקשר אליהם כדי לקבל חוות דעת מפרספקטיבה של זמן.

הטעויות הבאות הן נגזרות של הטעות הראשונה, אלה טעויות שקבלנים לא מנוסים עושים, ועליכם לשים לב, להתעניין ולשאול כדי למנוע טעויות שיעלו לכם ביוקר.

 

טעות שנייה:

שימוש בחומרים לא מוכרים

הרבה פעמים קבלנים יתפתו להשתמש בחומרי איטום של חברות לא מוכרות ומאושרת על פי תו התקן, אלא זולות יותר. חומרי האיטום האלה איכותיים הרבה פחות, ולא יחזיקו לאורך זמן. חשוב מאוד לוודא שהקבלן נוהג להשתמש בחומר איטום בעל תו תקן שמיוצר על ידי חברה מוכרת.

 

טעות שלישית:

טעות בזיהוי של הגורם לבעיית הרטיבות

היא אחת הטעויות הבולטות שקבלנים לא מנוסים עושים, מה שגורר את הבעיה הלאה בגלל שהטיפול המיושם אינו רלוונטי ואינו פותר את הבעיה האמיתית.

 

טעות רביעית:

שימוש בשיטת איטום וחומרים שאינם מתאימים לאיטום הגג הספציפי שהעבודה נעשית עליו היא בעיה שכיחה נוספת, כמו לדוגמה שימוש בחומרים אקריליים באזורים בהם ישנה היקוות מים ממושכת, שמפריעה לספיגתם.

 

טעות חמישית:

לטפל בגג בחורף

ההמלצה היא לעשות את זה בקיץ או בסתיו. לפעמים אין ברירה והתקלה מתגלה רק בזמן אמת, אבל שווה לברר מבעוד מועד אם יש בעיה באיטום הגג, ולא לחכות לרגע האחרי אחרון. ישנם חומרי איטום מסוימים שהגשם מפריע לספיגתם, וכך יעילות האיטום נפגעת עד נעלמת.

נתנו לכם טעימה מטעויות איטום שאסור לכם לתת להן לקרות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לוודא שאתם בוחרים חברת איטום מקצועית ואמינה (כמו חמד הנדסה ואיטום), ובכך למזער את הסיכויים של הטעויות האלו מלכתחילה.

 

רעפים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו