מה ההבדל בין קבלן שיפוץ בניינים לקבלן שיפוץ בתים פרטיים

לפני שאתם מתחילים שיפוץ בביתכם, בין אם מדובר בדירה בתוך בניין מגורים או בין אם מדובר בבית פרטי, כדאי שתדעו באיזה קבלן לבחור וההבדלים בין הקבלנים השונים, כאשר כל סוג של קבלן מוגדר שונה בחוק והוא בעל כישורים שונים ולכן כדאי שתדעו את צרכיכם.

ככלל, עיקר ההבדל הוא בין קבלן בנייה לקבלן שיפוצים.

 

קבלן שיפוצים

קבלן שיפוץ בניינים כמו גם קבלן שיפוץ בתים הינו תחת ההגדרה של קבלן שיפוצים (להבדיל מקבלן בנייה). קבלן שיפוצים הרשום כך בפנקס קבלנים, עובד כעצמאי במרבית המקרים ובעל התמחות של שיפוץ מבנים קיימים. כדי לקבל את התפקיד, נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות+ לעבור את מבחני ההסמכה בהצלחה. היכנסו ל- קבלנים מומלצים ותחפשו באזור מגוריכם.

 

התמחויות של קבלן שיפוצים

קבלן שיפוצים של בניינים או בתים פרטיים צריך להיות בעל ידע בכל נושא זיהוי ואיתור של ליקויים במבנה ובנוסף בעל כל הכלים כדי לתקן את הליקויים תוך שמירה על בטיחות ומקצועיות. מיומנותיו הינן: בנייה של קירות, בנייה של גבס, אינסטלציה, ריצוף, חיפוי. כל אלו מחייבים אותו להפעיל בעלי מקצוע בתחומים שונים כדי לבצע את העבודות.

 

התמחויות נוספות משתנות

כאמור, ישנו הבדל משמעותי בין קבלן בנייה לקבלן שיפוצים, אך בשניהם יש התמחויות ספציפיות לכל תחום. אם בקבלני בנייה יש התמחויות של הריסות, שלד, צבע או תשתיות (זאת פרט להבדל בין בנייה של בית פרטי לעומת בניין מגורים או שכונה), הרי שלקבלני שיפוצים יש התמחויות של: אינסטלציה, איטום, עבודת עץ, קיר גבס או צבע וטיח.

 

שיפוץ בניינים לעומת שיפוץ בתים פרטיים

ככתוב לעיל, מבחינת הגדרת תפקיד וחוקיות אין הבדל בין קבלן שיפוץ בתים פרטיים לבניינים שכן ההבדל הינו בין קבלן בנייה לקבלן שיפוץ. בכל זאת, מדובר בהיקף עבודה שונה וסביר להניח שלקבלן שיפוצים עם ניסיון בשיפוץ בניינים יש יותר התמחויות והוא מכיר יותר אנשי מקצוע ובנוסף, עובד עם צוות יותר גדול.

 

כיצד נדע באיזה קבלן לבחור

בחירה בין קבלן שיפוצים לקבלן בנייה משתנה בהתאם לפרוייקט. עבור בניית בית מובן שצריך קבלן בנייה, אך עבור שיפוץ זה תלוי בהיקף העבודה. עבור עבודת שיפוץ ספציפית בבית פרטי או מבנה קיימים כדאי לבחור בקבלן שיפוצים. אך אם מדובר, בשיפוץ נרחב הכולל הריסה ובנייה מחדש אז כדאי להתייעץ עם קבלן מבנה.

 

לסיכום

אם אתם מתעניינים בשיפוץ, חשוב לחפש קבלן מתאים שיעשה את העבודה הרצויה על הצד הטוב ביותר. בין אם זה קבלן מבנה או שיפוצים תלכו רק לפי המלצות באינטרנט או של חברים ובני משפחה. תעשו רשימה מפורטת של כל עבודות השיפוץ בהן אתם מעוניינים כדי שתדעו לבחור את הקבלן המתאים לביצוע העבודה.

בית ובן אדם

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו