מהי רטיבות קלועה ואיך ניתן לייבש אותה

לא פעם, אנשים מתייעצים עם בעל מקצוע אודות עניין חריג שמתרחש אצלם בבית ושומעים ממנו כי ישנה סבירות שמדובר ברטיבות כלואה. מדובר במושג שגורם לאנשים לא פעם לתהות – במה מדובר? והאם זהו עניין בלתי הפיך שאינו ניתן לטיפול? כדי לענות על השאלה המתבקשת, יצאנו לבדוק מהי רטיבות כלואה ואיך, אם בכלל אפשר לייבש אותה? הישארו אתנו ותגלו בעצמכם את התשובות.

 

מה זו רטיבות כלואה?

רטיבות כלואה, כשמה כן היא, זו רטיבות שכלואה במקום מסוים. ברוב המקרים זו רטיבות שבאה לידי ביטוי מתחת למרצפות, כך שלא תמיד שמים לב אליה. יש מי שאומרים שהעין  ה"רגילה" והבלתי מיומנת בכל הנוגע לתחום האינסטלציה, לא תוכל לראות אותה. לעומת זאת, אינסטלטור שמומחה בתחום יכול לשים לב להתרחשות של רטיבות מסוג זה וגם לטפל בה בהתאם. כן, אתם יכולים לנשום עמוק ולהיות רגועים אם יש לכם רטיבות כלואה. מדובר במצב שניתן לטפל בו באמצעות הליך מיוחד שהמידע אודותיו יפורט בפסקה הבאה.

 

סימנים מחשידים לרטיבות כלואה

רגע לפני שנסביר לכם איך ניתן לבצע הליך של ייבוש רטיבות כלואה, ראוי שנסביר מהם הסימנים שעלולים לגרום לכם לחשוד שיש רטיבות מסוג זה. חשוב שתשימו לב שיש נקודות דמיון למצב שבו יש רטיבות בקירות הבית. הנה הסימנים הללו:

  • סימנים של קילופים, התנפחות או רטיבות על הקיר
  • הימצאות של אבקה לבנה בין המרצפות ( זוהי תפרחת לבנה שנוצרת בעקבות המים הכלואים שמנסים לצאת מהריצוף)
  • חשבון מים מוגדל מסיבה שאינה ברורה ועוד

אם ראיתם את אחד או יותר מהסימנים הללו, כדאי שתפנו לבעל מקצוע בהקדם האפשרי.

 

איך ניתן לייבש רטיבות כלואה?

ביצוע הליך של רטיבות כלואה עשוי להיות מורכב עבור אדם פרטי. לכן, יש לבצע אותו רק באמצעות בעל מקצוע שיש לו ניסיון רב בתחום ואת הכלים המתאימים לטיפול בתקלה. ישנן 2 שיטות לייבוש של רטיבות כלואה:

 

שיטה מספר 1 – ייבוש באופן טבעי

השיטה הטבעית והעתיקה יחסית היא כזו שפותחים באמצעותה כמה אריחים של הרצפה שנמצאים באזור הרטיבות. לאחר הפתיחה, נותנים לטבע לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. כלומר, מאפשרים למים להתייבש לבד. זו שיטה שנחשבת לזולה, אך חשוב לציין כי היא לא תמיד אפקטיבית. במיוחד אם יש לכם רטיבות משמעותית.

 

שיטה מספר 2 – ייבוש עם מכונה

ייבוש זה מתבצע על ידי בעל מקצוע שיש לו את המכונה הייעודית לייבוש רטיבות כלואה. מדובר במכונה ייחודית ששואבת את המים שמתחת לריצוף באמצעות וואקום. בנוסף לכך, המכונה מייבשת גם את האזורים הרטובים והשימוש בה מומלץ משום שהוא לא מצריך פירוק של רצפות.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת על רטיבות קלועה ועל אופן הייבוש והטיפול בה. שיהיה לכם בהצלחה!

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו