למה חשוב לגלות את מקור הרטיבות?

רטיבות יכולה להרוס את יסודות הבית שלנו ככל שהזמן עובר ואיננו מגלים את הנזילה.

נזילה שאינה מטופלת יכולה לפגוע בקירות הבית שלכם, ברהיטים, בתשתית, ואפילו יכולה להתפשט אל השכנים שלכם במידה ואתם גרים בבניין.

ובמקרה הגרוע יותר לפגוע אפילו במבנה כולו.

 

מניעת היקף הנזק

בכדי שתמנעו את היקף הנזקים שעלולים לקרות מנזילה, אתם חייבים לשים לב לתקלות נקודתיות. ישנן סימנים מקדימים לנזילה סמויה. תהליך איתור נזילות הוא לא מה שהיה פעם, ואין צורך לשבור קירות בכדי לאתר נזילה. כיום ישנה טכנולוגיה מתקדמת ביותר שעשויה לעזור לנו לאתר את הנזילות ללא התערבות של שבירה של קירות, וכך גם לא לשבש את אורך החיים שלכם.

 

למה חשוב לגלות את מקור הרטיבות

גילוי מוקדם של מקור הרטיבות יכול למנוע נזק גדול יותר בהמשך. כאשר אנו מגלים נזילה בשלב מאוחר מידי, הדבר יערב שבירה של קירות לעיתים, שבירה של קרמיקה, החלפת כל הצנרת, ובעיקר לגרור אתו עלויות רבות ואי נוחות לטווח ארוך יחסית עד לתיקון הנזק. לעיתים זה אף יכול להיות מסכן חיים, ויכול לגרום לחלקים מהבטון ליפול וכך לסכן אתכם או את בני הבית. מומלץ לגלות את מקור הרטיבות כמה שיותר מהר, ולטפל בה בצורה יסודית בעזרת איש מקצוע.

 

יכול להזיק גם לבריאות

ישנן עדויות בתחום הבריאות והרפואה, בנוגע לנזקי הבריאות שרטיבות מותירה אחריה. רטיבות עלולה לגרום לעובש, העובש גורם לפטריות וטחב. כך דיירי הבית יכולים לפתח מלחה אלרגית ולגרום לקשיי נשימה שיהיה לכם קשה להסביר.

לכן גם אסור לישון במקום שיש עובש וטבח. דבר זה עלול לגרום לבריאות האנשים הישנים בחדר. חשוב לדעת שלא רק בבית אינכם צריכים לשהות בחלל עם טחב ועובש, אלא גם במקום העבודה שלכם. מכיוון שדבר זה עלול לפגוע בבריאותכם ובבריאות כל האנשים הנוכחים.

 

רטיבות יכול להיות אחריו תשתיות הרוסות

תשתיות המבנה עוברות בדרך כלל מהרצפה, מהקירות ובתקרה. כלומר כל התשתיות העיקריות של הבית הכוללות תשתיות גז, חשמל, מים, מים חמים, קרים ודולחין וכל נושא התקשורת. כאשר יש נזקי מים המופיעים בצורת רטיבות, חשוב לפתור את הבעיה לפני שיהיה מאוחר מידי. והכוונה למאוחר מידי היא שהבעיות יהיו במצב שהוא אינו פתיר וזה יכול לגרום נזק רב למבנה, וגם לכל האנשים המתגוררים בבית והשכנים שלכם.

 

לסיכום

בעיות רטיבות יכולות להותיר אחריהן הרבה בעיות. אחת מהבעיות היא נזק הנשאר לאורך זמן, והורס את כל הסביבה הכי קרובה שלכם. איתור בעיה מוקדם של הבעיה יוכל לשנות את כל התמונה, בין נזק שניתן לאיתור ולטיפול ובין נזק בלתי הפיך שיכול להגרם עקב אי טיפול בבעיה. רטיבות עלולה לגרום אפילו לבעיות בריאותיות, מלבד הנזקים ברכוש. ואף עלולה לגרום לנזק גדול שיכול לפגוע באחד אנשי הבית. שימו לב ואתרו את הבעיה בזמן.

 

סדק

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו