כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

המרזבים הם חלק חשוב וחיוני בבית שלנו ששומר עלינו מפני טחב, עובש והצפות. למרות זאת, רבים לא מטפלים במרזבים שלהם כראוי ולא מחליפים אותם כאשר הם תקולים – הדבר הוא בעייתי ועלול לחשוף אתכם לשלל בעיות ולפגיעה ביסודות הבית ואף להביא להצפתו. מדובר בחלק חשוב בבית שחשוב לוודא שאתם מנקים אותו ומטפחים אותו כראוי. כדי להבין יורת על מרזבים ולוודא שאתם מנהלים את המרזבים בביתכם באופן המיטבי והאחראי הניתן – כאן לפניכם, כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים.

 

מה הם המרזבים וממה הם עשויים?

המרזב הוא החלק בבית שאחראי על הובלת המים מן הגג החוצה, וכך מונע הצפות ובעיות שונות ביסודות הבית ובתקינותו. המרזבים הקיימים כיום שונים זה מזה בכל בית ועשויים מחומרים שונים. ישנם מרזבים פנימיים וישנם מרזבים חיצוניים. המרזבים עשויים להיות עשויים מוויניל, נחושת, או אלומיניום, כאשר לכל חומר המאפיינים שלו והטיב שלו.

 

מה החשיבות של מרזבים תקינים לביתנו?

מרזבים אולי אינם נראים כך, אך הם מהווים חלק קריטי וחשוב בבית שלנו. המרזבים אחראים על הרחקת המים מחלקו החיצוני של הבית. כך המרזבים מגנים על הגג שלנו, על צדי הבית ויסודותיו ושומרים על כל אלה מפני שחיקה והצפה. בעיות במרזבים ומרזבים שאינם תקינים מובילים לכאב ראש גדול מאד עד להצפה של הבית ופגיעה חמורה בו ובחפצינו. המרזבים לוקחים חלק משמעותי גם בשמירה על יסודות הבית, שכן מונעים טחב ועובש, הצפות ושחיקת היסודות וכו'. מכל הסיבות הללו, ברור שהמרזבים הם חלק חשוב וחיוני בבית, חלק שכדאי מאד לשמור עליו תקין.

 

כיצד ניתן לשמור על מרזבים תקינים?

לאחר שהבנו כמה חשוב לשמור על מרזבים תקינים, יש להבין באמת איך ניתן לעשות זאת ועל מה כדאי לשמור ולשים לב. לפניכם מגוון פעולות שחשוב לבצע ולוודא שמתרחשות במרזבים בביתכם:

  1. סדקים וחורים – יש לוודא שהמרזבים לא סובלים מחורים וסדקים, שכן אלו לא יעשו את העבודה כראוי בהובלת המים החוצה.
  2. הוצאת פסולת – חשוב להוציא פסולת ולרוקן את המרזבים מעלים וזרדים שנתקעים בו במהלך החודש. מרזב סתום, לא יוביל את המים בצורה הנכונה ויהפוך את ביתכם, לחשוף להצפות ותקלות רבות.
  3. שחיקה – חשוב לוודא שהמרזבים שלכם אינם ישנים מדי ושהם אינם חשופים לבעיית שחיקה ושבירה. אלה יגרמו לתפקוד לא תקין ובמקרה הרע לשבירה שתותיר אתכם ללא מרזבים עד לתיקונם.

 

מתי תדעו שצריך אינסטלטור או החלפה של המרזבים?

כאשר אתם רואים כי המרזבים אינם מתפקדים כראוי, ויוצרים נזילות ולכלוכים על ידי הבית – זה הזמן להתקשר לאינסטלטור ואולי לתקן או להחליף את המרזבים הקיימים. במידה ונתקלתם בבעיה במרזבים, מומלץ לפנות לאינסטלטור עכשיו. כך תוודאו שביתכם לא סובל מבעיות במרזבים ושאתם מוכנים לחורף המתקרב, ללא הצפות ובעיות בבית עצמו.

 

מרזב

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו