טיפולי פוריות לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס

אין שום ספק שאנדומטריוזיס היא אחת המחלות הכי פחות נעימות שאיתן אישה יכולה להתמודד במהלך חייה.

החל מגילאים צעירים במיוחד, כמו 9-10, שבהם ילדות רבות מתחילות לקבל את הוסת החודשית שלהן, ועד גילאים מבוגרים כמו 50 ואפילו 60 בחלק מהמקרים, שבהם הוסת הולכת ודועכת עד שנעלמת כליל – אותן

נשים אשר סובלות מאנדומטריוזיס מתמודדות עם כאבים רבים, שינויים במצב הרוח, ולעיתים גם עם קשיים רבים בכניסה להריון.

היום נספר לכן יותר על טיפולי פוריות לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס, כדי שאם אתן מתמודדות עם המחלה הזו – שתדעו שיש לכן בהחלט מה לעשות איתה.

 

מה זה אנדומטריוזיס ואיך מוצאים את המידע עליו?

אם קראתן את תחילת המאמר והתחלתן להזדהות עם המאפיינים שכתבנו, אך לא בטוחות שאתן אכן סובלות ממחלת אנדומטריוזיס – מדובר על עניין שכדאי לאבחן ולוודא בהקדם האפשרי. בשלב הראשון אתן מוזמנות להיכנס לאתר אינטרנט אשר עוסק כולו באנדומטריוזיס, ויוכל בוודאי לשפוך קצת יותר אור על הסיטואציה, אולם בשלב השני כדאי בהחלט לתאם תור לרופאי הנשים שלכן שיוכלו לעזור לכן בעניין.

באופן כללי, מדובר כאן על מחלה שבה תאים אשר דומים לתאי רירית הרחם, מתחילים לגדול מחוץ לרחם, באיזורים כמו האגן, הבטן, החצוצרות, השחלות ועוד. כתוצאה מכך, נלוות לעניין תופעות לוואי קשות ולא נעימות בכלל, כמו כאבי בטן חריגים, שינויים תכופים במצב הרוח, כאבים בזמן קיום יחסי מין ועוד.

 

הקשר של טיפולי פוריות לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס

כדאי גם להבין שקיים קשר הדוק בין מחלת האנדומטריוזיס לבין טיפולי פוריות. כחלק מתופעות הלוואי של המחלה, נשים רבות נאלצות להתמודד עם קשיים רבים בכל הנוגע לכניסה שלהן להריון, ולכן הן מוצאות את עצמן מחפשות אחר פתרונות אידיאלים שיוכלו לעזור להן להפוך את ההליך לפשוט יותר.

 

מה אפשר לעשות?

טיפולי פוריות לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס הם טיפולי פוריות שיוכלו לסייע במגוון דרכים להקלה על ההליך, ולמציאת דרכים אפשריות שיעקפו את המחלה ואת התופעות שלה, בדרך לכניסה מוצלחת להריון. בין היתר, אחת הדרכים הנפוצות ביותר לעניין היא טיפולי IVF – הם טיפולי הפרייה חוץ גופית, שאליהם ניגשות מאות נשים מדי שנה.

 

האם מדובר על טיפולים חריגים?

טיפולי פוריות לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס הם טיפולים שדומים לאלו שניתנים לנשים שמתמודדות עם בעיות אחרות בהליך הכניסה להריון. בין היתר, יש לא מעט נשים שמגיעות לטיפולי הפוריות הללו בעקבות בעיה בזרע של הגבר, בעקבות בעיה אחרת במערכת הרבייה הנשית שלהן ועוד.

לכן, אין מדובר על טיפולים חריגים בשום פנים ואופן, אלא על כאלו שיכולים לסייע גם לנשים אשר סובלות מאנדומטריוזיס.

 

לא לוותר על החלומות שלכן ולא לתת למחלה להכניע אתכן

בעזרת הטיפולים המתקדמים של היום, אין שום סיבה לוותר על החלום שלכן להרות ולהביא ילדים וילדות לעולם. פנו לרופאי הנשים שלכן ומצאו פתרון הולם. בהצלחה!

עובר

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו