טיפולים אסתטיים – מתי מתחילים להתעניין ואיך זה עובד?

רבים מאמינים כי המראה החיצוני מהווה את כרטיס הביקור שלנו. הרושם הראשוני, בייחוד בעידן הרשתות החברתיות, הפך לבעל חשיבות רבה. מכל הגילאים מגיעים מטופלים על מנת לשפר או "לתקן" משהו בנראות החיצונית שלהם, אך מאיזה גיל אנו מרגישים צורך "להתערב בטבע"?

 

טווח הגילאים – מגיל צעיר מדי

בעבר עולם הטיפולים האסתטיים היה שמור בעיקר לנשים החל משנות ה-40 לחייהן, ששאפו להעניק לפניהן וגופן מראה צעיר יותר. אולם מספר הפרוצדורות האפשריות וכן המודעות לנושא הייתה מצומצמת ושמורה כאמור בחלקה הארי לאוכלוסייה זו. במרוצת השנים, התקדמה הטכנולוגיה והשתפרו האמצעים שברשות עולם הניתוחים הפלסטיים, במקביל לפופולריות הנוסקת של עולם האופנה והרשתות החברתיות.

כיום ילדות צעירות המביטות באלילותיהן מבעד למסך הטלפון או הטלוויזיה, מייחלות לנתונים פיזיים דומים, לרבות מילוי שפתיים, העלמת קמטי הבעה ולעיתים גם ניתוחי אף וחזה. באם הוחלט לבצע טיפול כזה, חובה לבצעו רק במקום מקצועי ומהימן. דוגמה למקום כזה הוא ארטלוק.

 

סוגיית דימוי הגוף כגורם מכריע

כאמור, הגיל בו מתחילים בני הנוער בכלל ונשים צעירות בפרט, להתעניין בטיפולים אסתטיים הולך ויורד עם הזמן. אימהות צעירות מוצאות את עצמן לוקחות את ביתן להזרקות בוטוקס כבר בחטיבת הביניים והתיכון, ונמצאות במעין "מלכוד"- מצד אחד הן עשויות לחשוב שטיפולים אלו בטרם הגיעו לגיל 18 מתבצעים בשלב מוקדם מדי בו הן עוד צעירות, אך מצד שני ההשפעות הפסיכולוגיות והמנטליות של הרשתות, בתוספת לחץ חברתי וצורך להשתלב ולהתאים לסטנדרט החדש, עשוי להוביל אותן לשתף פעולה. במידה וזה המצב, חשוב ללוות אותן בתהליך זה ולתת את הדעת ולייעץ בעת הצורך. כל זה תוך ליווי רופא מומחה בתחום וביצוע טיפולים רק במרפאות המוסמכות לכך.

 

בעיות עור כטיפול ראשון עבור הצעירים

המונח "פצעי בגרות" לא הוטבע כך ללא סיבה. עם השינויים ההורמונליים שמביא אתו גיל ההתבגרות, תופעת הלוואי הידועה ביותר היא האקנה ובעיות עור אחרות. בין אם מדובר בנסיבות גנטיות או בתזונה לקויה, בני נוער חשופים לבעיות עור קשות ואם משחות או כדורים, שלהם תופעות לוואי משלהם, אינם מסייעים לפתרון הבעיה- עשויים לפנות לטיפול במרפאות הפרטיות המציעות טיפול באמצעות תכשירים ומשחות שנרקחות בהתאמה אישית למצב העור של המטופל ועשויות להביא לתוצאות מצוינות ומשביעות רצון.

 

הזרקות- במקצועיות ואחריות

כמוזכר לעיל, תחום מילוי ועיבוי השפתיים הפך לנושא שבשגרה בשיח הציבורי. "אידאל היופי החדש" המציג נשים אטרקטיביות כאלו בעלי שפתיים מלאות הפך למושא הערצה בקרב נשים צעירות בכלל ונערות בפרט. כהורים, חשוב לנהוג באחריות כאשר מחליטים לתת אור ירוק לטיפול אסתטי, ולהבהיר לבן/בת הנוער שאין כל סיבה להפוך טיפול חד פעמי ונקודתי לעניין קבוע. הצורך לקבל את עצמנו כפי שאנחנו חזק יותר מכל אספקט שנרצה לשפר או לשנות מבחינה ויזואלית, לכן יש לנהוג באחריות ולבצע טיפולים אסתטיים אצל גורמים מקצועיים ומומלצים.

טיפולים אסתטיים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו