4 ההתמכרויות הממכרות ביותר – ואיך לטפל בהן

מכירים את הרגע הזה שאתם אומרים לאדם קרוב אליכם: "אני מכור ל…!" אבל  אתם לא מתכוונים לזה ברצינות? סביר להניח שאתם מכירים. המושג "התמכרות" הפך להיות נפוץ

ביותר בלקסיקון של רבים מאתנו.

אבל אנחנו פחות מדברים עליו בהקשר של ההתמכרויות האמתיות, אלו שמשנות חיים של אנשים.

זו הסיבה שהחלטנו לכתוב על 4 ההתמכרויות הממכרות ביותר ואיך אפשר לטפל בהן.

 

התמכרות מספר 1 – סוכר

מעטים יודעים שיש דבר כזה שנקרא התמכרות לסוכר. יש מי שחושבים שהם פשוט "אוהבים סוכר" והם בכלל לא שמים לב שצריכת הסוכר שלהם היא מוגזמת ועוברת את הרף של הנורמה. בחרנו בהתמכרות זו כמספר 1 בגלל שכמעט כולם אוהבים סוכר. הרי בטח הרמתם פעם גבה כששמעתם שמישהו אמר לכם שהוא לא אוהב מתוק (איך זה יכול להיות בכלל?). יש מי שצורכים סוכר מבלי מעקב. הם צורכים למשל את המצרכים הבאים:

  • גלידה
  • שוקולד
  • ממתקים ועוד

אך בניגוד לאדם שאינו מכור לסוכר, הם יכולים לצרוך את הממתקים הללו בכמויות גדולות מאוד וללא הכרה.

 

התמכרות מספר 2 – רשתות חברתיות

שמעתם פעם על התמכרות לרשתות החברתיות? אנחנו שמענו לאחרונה לא מעט על ההתמכרות הזו לצערנו. יש מי שאומרים שתקופת הקורונה גרמה לאנשים למצוא נחמה בהתמכרויות שונות, ומסתבר שהרשתות החברתיות זכו במקומות הראשונים. כלומר, מאז התפרצות הקורונה, רבים בחרו להתנחם בזרועותיהן של הרשתות החברתיות מבלי לשים לב בכלל שהם נמצאים בהם ללא הפסקה. אם אתם מכירים מישהו שמכור לרשתות החברתיות או לכל התמכרות אחרת, כדאי שתדעו כי במרכז לטיפול וייעוץ של אורנית ויינשטוק ניתן לטפל בהתמכרויות שונות.

 

התמכרות מספר 3- סמים וסיגריות

ההתמכרות המוכרת ביותר עבור רבים מאתנו זו ההתמכרות לסמים וסיגריות. התמכרות מסוג זה נחשבת לנפוצה מאוד ובניגוד להתמכרויות אחרות, קל לזהות אותה. אדם שמכור לסם יהיה בעל מאפיינים מסוימים, כך שיהיה קל לדעת שמדובר במכור. מדובר באדם שעשוי להימצא כשהוא בהכרה חלקית, חווה הזיות וכו'.

 

התמכרות מספר 4 – משחקי מחשב

לאחרונה שמענו על אנשים שהתמכרו למשחקי מחשב. אנחנו בעצמנו חווינו התמכרות שכזו לפני כמה שנים, כך שאנחנו יכולים להגיד לכם שמדובר במצב שקל מאוד ליפול אליו. משחקי מחשב מעוצבים באופן שכזה שגורם לשחקנים לרצות להמשיך לשחק בהם. הדבר נעשה באמצעות מתן הטבות כלשהן (למשל, תוספת "חיים" או כסף) שגורמות לכל שחקן לרצות ולהמשיך לשחק במשחק למרות שלפני רגע החליט שהוא מפסיק לשחק בו.

 

סיום

עד כאן 4 ההתמכרויות הממכרות ביותר שחשוב להביא למודעות. אם אתם מכירים מישהו או אם אתם בעצמכם חוויתם או חווים את אחת מההתמכרויות הללו, אנו ממליצים לכם לגשת לטיפול בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם יכול להציל אתכם ולשנות את חייכם מקצה לקצה. מאחלים לכם הצלחה בהמשך.

אפליקציות

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו