האם טיפול שורש בלייזר טוב יותר מהטיפול הסטנדרטי?

עולם הרפואה עובד יחד עם המדע לכן הוא תמיד נמצא בצמיחה והתפתחות. בכל שנה נולדים חידושים רפואיים שמטרתם היא לייעל את ההליך הרפואי, להפוך אותו לבעל תוצאות טובות יותר, למנוע נזקים וכן הלאה. רפואת השיניים היא דוגמה נהדרת לכך – אם בעבר היו מבצעים סתימות וטיפולי שורש באמצעות מכשירים מיושנים וללא הרדמה, כיום כבר מייצרים מכשירי לייזר שהופכים את ההליך לידידותי יותר. רוצים לשמוע יותר? המשיכו לקורא!

 

טיפול שורש בלייזר – דיוק מרבי

היתרון הראשון של טיפול שורש בלייזר הוא הדיוק שלו. הסיבה לפתח את המכשיר שמבצע שינוי בשיניים, מוציא משם חלקים דלקתיים ומעצב את תעלת השיניים, היא בגלל החשיבות הרפואית בעיקר. המשכיר משיג תוצאה מדויקת יותר מהמקדחים הקטנים שרופאי שיניים משתמשים בהם, ולכן הוא ממש מציל חיים. המכשיר מסוגל לבצע מהלכים סבוכים בצורה טובה ולגרום למטופל לא לסבול בגלל בעיה בשיניים.

 

יותר ידידותי למטופל

רופא שיניים מעלה קונוטציות שליליות מאוד עבור מטופלים כיוון שהטיפול מאוד פולשני, חודר, לעיתים כואב ודורש מהמטופל להימצא לאורך זמן בסיטואציה לא נוחה. כל אלה יוצרים תדמית רעה למרפאות השיניים, ולכן עולם הרפואה חיפש פתרון לכך. מכשירי הלייזר מונעים את הפולשנות כיוון שהרופא לא צריך לקדוח בחלל הפה, לא צריך להכניס לעומק מכשירים ומכאיב פחות למטופל – וכך המטופל גם צריך פחות זריקות של הרדמה.

 

תוצאות טובות יותר

היתרון החשוב ביותר של מכשירי לייזר ברפואת השיניים הוא התוצאה – כיוון שההליך נוח יותר והמטופל לא מתלונן ועוצר את הרופא כל הזמן, אז התוצאה מדויקת יותר. כמו כן, קרני הלייזר מדויקות יותר מהקידוח, ובכך לא פוגעות בחלקים לא נצרכים ועושות את העבודה בצורה נכונה יותר. למעשה, אין סיבה של ממש לא להשתמש במכשירי הלייזר כיוון שעולם הרפואה הולך לשם, ולמעשה אין כל יתרון למכשירים הישנים.

 

תופעות לוואי קלות יותר

לאחר טיפול שורש אנשים חווים כאב לכמה ימים, ולטווח הרחוק קשה להשתמש בשן שנעשה בה טיפול – קור וחום מכאיבים לה ולמעשה הם נעשים מוגבלים בתפקוד. תופעות הלוואי האלה לעיתים מביאות אנשים לדחות את מועד טיפול השורש, וכך לפגוע בבריאות שלהם, ואין ספק שזה בעיה מהותית – כי ככל שממתינים המצב מחמיר.

 

אז מה עדיף?

אם עוד לא הצלחתם להגיע בכוחות עצמכם למסקנה חד משמעית, אנו נבהיר לכם את המסר – אין שום יתרון לשימוש במכשירים הישנים, ויש את כל היתרונות למכשירי הלייזר.

 

סיכום

עולם הרפואה הופך למשוכלל יותר, והשימוש במכשירי לייזר הפך לרווח ביותר. טיפולי השורש שנעשים בלייזר הם מדויקים יותר, כואבים פחות, עם פחות תופעות לוואי ועם יותר שמירה על המטופל. שימוש בלייזר יכתיב את רפואת השיניים בשנים הקרובות ועל כך אין עוררין.

קליניקה

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו