3 דברים שניתן לעשות בטיול לטג'יקיסטן

קניתם כרטיסי טיסה לטג'יקיסטן או שאתם מתכננים לטייל בה בקרוב? רגע לפני שתבחרו בחופשת בטן גב, כדאי שתדעו שיש לא מעט דברים שתוכלו לעשות במדינה.

יצאנו לפגוש תיירים שחוזרים אל טג'יקיסטן מידי שנה כדי לטייל בה (בכל פעם במקום אחר) ושמענו מהם על 4 הדברים שאפשר לעשות בטיול אל טג'יקיסטן.

רוצים לדעת מהם הדברים האלו? קראו את השורות הבאות ותגלו.

 

דבר ראשון – טרק בהרי פמיר

תכינו את נעלי ההרים שלכם, את מכנסי הדגמ"ח ואת בקבוק המים הרב פעמי כי אתם צפויים לצאת ללא מעט טרקים בטג'יקיסטן. הטרק הראשון שהומלץ לנו מספר פעמים על ידי אנשים שונים. מדובר ברכס של הרים שנמצא במקום ה-3 בגובהו מבין שלל ההרים שבעולם. הרכס הזה חוצה את טג'יקיסטן ועובר בין נופים בתוליים שאתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. במהלך הטרק תוכלו לחלוף בין נופים שכוללים אלמנטים שונים, למשל:

  • הרים מושלגים
  • אגמים בצבעים מהפנטים
  • מדבריות ועוד

תצטרכו להתארגן מראש לטרק זה, שכן, אתם צריכים להגיע עם ציוד מתאים. את חלק מהציוד תוכלו לקנות במקום, אבל כדאי שתביאו מהארץ בגדים, תיקים וכל דבר אחר שצריך להתאים למידת הגוף שלכם. במהלך הטרק תוכלו לראות גם את המקומיים שחיים מחקלאות וגידול כבשים וליהנות משקט מופתי, כזה שרק הטבע יכול להעניק.

 

הדבר השני – ביקור ביישוב שהתגלה רק לפני כ-6,000 שנים

אם תשאלו אותנו מה החלום שלנו אנחנו נאמר לכם שתמיד רצינו להגיע למקום בתולי. כזה שלא מכיר את ה"עולם המהיר" שקיים כיום במרבית האזורים המיושבים של כדור הארץ. אנחנו לא בטוחים אם נוכל להגשים את החלום שלנו בתקופה הקרובה, אבל אתם בהחלט תוכלו להגשים אותו עבורנו אם תגיעו אל סרזם, שם תגלו יישוב שהתגלה רק לפני 6,000 שנה. המקום שימוש בעבר כמרכז של מכרות כסף וזהב ועד היום יש בו מפעל לכריית זהב. אם תצאו לטיול דרך טג׳יקיסטן עם מאסטר טריפ, יכול להיות שתזכו להגיע אל המקום הייחודי הזה שנמצא באזור הררי עוצר נשימה.

 

הדבר השלישי – תגיעו אל מוגרב

אי אפשר להגיע אל טג'יקיסטן ולא להיות במוגרב, הכפר הגדול ביותר על הרי הפמייר. שם תוכלו למצוא את כל הדברים הבאים:

  • שוק
  • מרכז מבקרים
  • הוסטלים ותיירים

מדובר בתחנת עצירה שתאפשר לכם להכיר מטיילים נוספים ולחבור אליהם במידה ותגיעו אל טג'יקיסטן באופן עצמאי ולא דרך טיול מאורגן. ההמלצה שלנו היא לבדוק מראש המלצה על הוסטל נקי, שכן, לא כל ההוסטלים שם מתאימים לסטנדרט הישראלי.

 

סיכום

אלו היו 3 הדברים שאתם יכולים  לעשות (וכדאי שתעשו) כשאתם מגיעים אל טג'יקיסטן. כעת, נותר לכם רק לרשום את שלושת המקומות הללו על פתק ולהגיע אליהם ממש בקרוב. אנו מאחלים לכם טיול נעים!

נוף

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו