באילו טיפולי שיניים צריך להיות ברדמה מלאה

חוששים מטיפולי שיניים ונמנעים מלהגיע אל רופא השיניים שלכם? אם כך, אתם צריכים לקרוא את המדריך הבא שלנו שיעסוק בטיפולי שיניים שניתן לערוך עם הרדמה מלאה.

לכו תדעו, אולי השורות הבאות יגלו לכם שאתם יכולים לערוך את טיפול השיניים הבא שלכם בהרדמה מלאה.

 

למי מתאים לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

רגע לפני שנציג בפניכם את טיפולי השיניים שצריך לבצע בהרדמה מלאה, כדאי שתדעו שלא כל אחד יכול לבצע את הטיפול באופן הזה. ישנם לא מעט טיפולי שיניים שמתבצעים בהרדמה מלאה והם מיועדים בעיקר לאנשים הבאים:

  • ילדים שמסרבים לשתף פעולה עם הרופא מתוך פחד וחשש
  • צעירים ומבוגרים שנמנעים מלהגיע אל רופא השיניים בגלל חרדה
  • מבוגרים שזקוקים לטיפול מקיף שצריך להסתיים תוך יום טיפולים אחד

ראוי לציין כי רופאי שיניים יכולים להמליץ על ביצוע של כל טיפול שיניים עם הרדמה כללית עבור מי שסובלים מהפרעות קוגניטיביות כלשהן או מוטוריות (למשל מי שלוקים בטורט ועשויים למצוא את עצמם זזים בגלל הטיקים במהלך הטיפול).

 

טיפולי השיניים שצריכים להתבצע בהרדמה מלאה

בפסקה הקודמת ציינו בפניכם שמטופלים מבוגרים שזקוקים לטיפול מקיף, כזה שמתבצע תוך יום אחד בלבד, צפויים לעבור את הטיפול תוך הרדמה מלאה. שכן, מדובר בטיפול שעשוי להיות ממושך. בנוסף לכך, יש עוד טיפול שיניים בהרדמה מלאה שמתבצע בעיקר בקרב מבוגרים, אך לא רק. מדובר בהשתלת שיניים. ניתן לבצע את השתלת השיניים עם הרדמה מלאה, אך אם מדובר באדם שמסיבה מסוימת לא יכול להיות מורדם באופן מלא, הרופא יכול לבחון אפשרות של הרדמה מקומית או הרדמה באמצעות גז צחוק.

 

ההכנות שצריכות להתבצע לפני טיפול שיניים בהרדמה מלאה

הרדמה מלאה היא אינה עניין של מה בכך ויש להיערך לקראתה בהתאם. רופא השיניים וצוות המרפאה שלו צריכים לבצע בדיקות מקיפות למטופל שצפוי לעבור את הליך ההרדמה. זוהי רשימה חלקית של בדיקות אלו:

  • צילומי רנטגן
  • בדיקה קלינית
  • צילומי CT ועוד

ברוב המקרים, הרופא מתייעץ עם גורמים רפואיים נוספים כדי לבחון שאכן ניתן לבצע את הטיפול המיועד בהרדמה מלאה.

 

חשוב לבחור מרפאה מומלצת לפני טיפול שיניים עם הרדמה מלאה

אם אתם יודעים שצפוי לכם הליך רפואי שכולל הרדמה מלאה, אנו ממליצים לכם לבדוק לעומק כי אתם פונים אל מרפאה מומלצת בלבד. כפי שוודאי כבר הבנתם, הליך שמתבצע עם הרדמה מלאה הוא אינו עניין של מה בכך. אתם צריכים להיות בטוחים ב-100% שאתם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות. לשם כך, עליכם לברר כי מדובר ברופא מומלץ עם חוות דעת טובות ואמינות.

 

לסיום

כעת אתם יודעים מהם טיפולי השיניים שצריכה להתבצע בהם הרדמה מלאה. כך שנותר לכם רק להגיע אל מרפאה מומלצת ולעבור את ההליך. מאחלים לכם הצלחה ובריאות!

טיפול רפואי

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו