איפה לומדים אינסטלציה ואיזו תעודה יש לאינסטלטור שלכם?

רבים מהמקצועות שמאופיינים בעבודה עם הידיים, נתפסים על ידי החברה ככאלו שאינם מצריכים הכשרה מיוחדת וככאלו שהעיסוק מצריך בעיקר חוש למקצוע. גם מקצועו של האינסטלטור נתפס על ידי החברה ככזה, אך לא בצדק. אינסטלטור הוא בעל מקצוע שצריך לעבור הכשרה ברורה ומסודרת, ישנם מוסדות שמכשירים לכך וניתנות תעודות בהתאם. 

 

מה זה בכלל אינסטלציה?

מקצוע האינסטלציה, או בשמו האחר שרברבות, הוא מקצוע שהעוסקים בו מתמחים בנושא של זרימת נוזלים, כאלו ואחרים, בתוך מבנה או מחוצה לו באמצעות מערכת ייעודית לזרימה של אותם נוזלים. בעל המקצוע אמור לדעת לפתור אי אלו בעיות אשר עולות מאותן מערכות לזרימת נוזלים.

אינסטלטור, או שרברב, בתנאי שהוא מוסמך ומקצועי ידע לטפל בבעיות, אך לא תמיד ההכשרה שהוא עבר מתאימה גם לאיתור של הנזקים, לאיתור נזילות יש הכשרה נפרדת.

 

מה ההבדל בין מאתר נזילות לבין אינסטלטור?

כאמור, ישנם בעלי מקצוע שהוכשרו לתקן בעיות אינסטלציה – אינסטלטורים, אך אין הדבר בהכרח אומר שהם ידעו לאתר את מקור הנזילה. מלאכת איתור הנזילה היא מסואבת ומורכבת, היום המלאכה נעשית באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ורק לאחר הכשרה מתמדת.

אלו אשר התמחו באיתור נזילות הם מאתרי נזילות ואינם בהכרח יודעים לתקן. יחד עם זאת, ישנם בעלי מקצוע שהוכשרו לבצע את שתי המלאכות, כמו למשל אושר לוי שירותי אינסטלציה. פנייה לבעל מקצוע אשר יודע גם לאתר וגם לתקן בעיות בצנרת, תגביר את הסיכוי לשירות יותר ממוקד ופחות ממושך.

 

איפה לומדים אינסטלציה?

ובכן, ישנם מספר מוסדות הפרוסים ברחבי הארץ בהם ניתן להירשם ללימודי אינסטלציה מסודרים. הלימודים הבסיסים מתקיימים במשך תקופה של כחצי שנה וככל שמתעמקים יותר וצוברים ויותר תעודות תקופת לימודי האינסטלציה הולכת ומתארכת.

כאמור, ישנה הכשרה ספציפית לאיתור נזילות ונזקי צנרת מעבר לתיקונים. במידה ואתם זקוקים לאינסטלטור, כדאי לברר באילו תעודות הוא מחזיק, התעודות מהוות אישור שהאינסטלטור למד את המקצוע באופן מסודר ומוסדי, בהתאם הסיכוי שהוא יבצע עבודה טובה יגבר.

 

באילו תעודות מחזיקים אינסטלטורים?

ראשית, יש לציין שלא כל האינסטלטורים מחזיקים בתעודות. כמו בכל מקצוע אחר, ישנם כאלו שמחליטים שהם אינסטלטורים ומשווקים את עצמם ככאלו גם אם הם לא למדו את המקצוע. מבחינת בעלי המקצוע שכן מחזיקים בתעודה, ענף האינסטלציה הוא גדול ורחב, כך גם ההכשרות והתעודות.

אינסטלטור אשר התמחה בתחום התברואתי יחזיק בתעודה אחת ואילו כזה שהמתמחה בתחום הביוב יחזיק בתעודה שונה. כאמור, קיימת האפשרות להתמחות במספר תחומים שונים בתוך הענף הרחב שנקרא אינסטלציה.

 

איך לבחור אינסטלטור טוב?

ובכן, מומלץ לוודא שבעל המקצוע מחזיק בתעודות אינסטלציה, בנוסף כדאי לבדוק המלצות כדי להבין אם לקוחותיו הקודמים מרוצים מהעבודות שלו. שכן, המלצה טובה תהווה אינדיקציה לרצת המקצועיות של האינסטלטור.

האם אתה לומד אינסטלציה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו