איך מטפלים בנזם בימים הראשונים לביצועו

התקנת נזם בפעם הראשונה יוצר פצע פתוח בעור המחייב טיפול מתאים. הסיכונים הנלווים לפירסינג באף גדולים בגלל מיקומו באזור הרגיש שבין השפה העליונה לגבות. הוורידים באזור זה מחוברים לחלל הסינוס  וכל זיהום באזור עלול להחמיר במהירות. מטיפול לא טוב בנזם באף עלול לגרום לדימום, עגיל רופף, זיהום או צלקות. במאמר זה נשים את הדגש כיצד לטפל בנזם בימים הראשונים לאחר התקנתו.

 

חיטוי נזם באף

אחרי ביצוע נזם באף, המקום עובר מספר שלבים של ריפוי וחשוב להקפיד היטב על חיטוי של הפצע על מנת שהתהליך יעבור בצורה חלקה. רקמת הגוף סביב הנזם צומחת מחדש ורגישה ביותר בימים הראשונים. באופן טבעי ההחלמה  בכאב, חום ואפילו דימום קל בתקופה זו גם כאשר אין זיהום. אזור הרקמה בו עובר הנזם עשוי להיות רגיש גם מספר שבועות אחר כך. עוד על נזם כאן.

הוראות הטיפול בנזם עשויות להשתנות מעט בהתאם לסוג ומיקום הנזם וחשוב למלא אחר ההוראות הספציפיות שניתנו לכם על ידי הפירסר או הרופא ולהשלים את תהליך הטיפול עד סופו, גם אם נדמה לכם שהמצב כבר השתפר.

 

שטיפה במי מלח

כל טיפול בנזם בימים הראשונים צריך להתחיל בשטיפה יסודית של הידיים עם סבון להסיר גורמי זיהו וחיידקים טרם מגע באזור. יש לחטא את הנזם באף פעמיים ביום, בכל יום, עד להשלמה מלאה של תהליך הריפוי את הניקוי והחיטוי יש לבצע עם תמיסת מי מלח ביתית או קנויה ולהקפיד על הסטריליות שלה טרם הניקוי. לתמיסה ביתית יש להשתמש במים מזוקקים.

 

 או בתרסיס ייעודי

אופן הניקוי בימים הראשונים נעשה על ידי הרכנת המקום הנוקב והכנסתו לתוך התמיסה, תוך השארת הנזם במגע עם התמיסה לספר דקות. לאחר מכן יש לשטוף את האזור עם מים נקיים ולנגב במגבת ניר. לחילופין ניתן לחטא את הנזם עם תרסיס ייעודי כאשר יש לרסס הן מבחוץ והן מבפנים למשלך חמש שניות ולאחר מכן לנגב במגבת נקייה.

 

ניקוי הפרשות

מומלץ להימנע משימוש במגבות בד או בצמר גפן שעלולים להותיר סיבים שייתפסו סביבי הנזם. חשוב שלא לשחק עם הנזם בימים אלו ולא להוציאו או להחליפו עד לריפוי מוחלט של האזור. כאשר יש הפרשות יש לנקותם עם מים פושרים ומעט סבון בזהירות מבלי להוציא את הנזם מכיוון שלא יהיה ניתן להחזירו מבלי לפגוע ברקמות הפגועות ולמרוח את המשחה הרפואית.

 

נזם בהתאם להוראות

לסיכום הנושא, הימים הראשונים לאחר התקנת נזם באף חשובים לשם החלמה מהירה של הפצע ומניעת זיהום. במאמר סקרנו את החשיבות של חיטוי בתרסיס או בתמיסה בהתאם להוראות ושמירה של המקום כשהוא נקי וללא מגע ותזוזה. חשוב לנקות את האזור היטב ולטפל בהפרשות עם סבון ומים בזהירות ובעדינות. חיטוי וניקיון והשלמת הטיפול קריטיים לקליטה מוצלחת.

נזם

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו