האם ניתן להבדיל בין יהלומי מעבדה ליהלומים אמיתיים

המון מאיתנו מכירים את המשפט – תכשיט הוא חברה הטוב ביותר של האישה.

נשים אוהבות להדר את עצמן עם שרשראות טבעות צמידים ותכשיטים מגוונים, כאשר תכשיטים אלו עשויים מחומרי גלם שונים כגון אבני חושן קריסטלים זהב ויהלומים.

יהלומים לדוגמא עולים לכדי חומר גלם איכותי שבשל ביקושו הפופולרי אין כבר ניתן למצוא אותו רק בטבע אלא אף גם יוצרים אותו במעבדות.

אם כך, אתם בטח שואלים עצמכם האם כלל קיים הבדל בין יהלום טבעי לבין יהלום מלאכותי.

את התשובה לשאלתכם זו תוכלו למצוא כאן!

 

בין יהלום מעבדה לבין יהלום טבעי

יהלומים אלו ללא צל של ספק נבדלים זה מי זה, דבר שמתבטא בכמה דברים.

 

מחיר

הנחת המוצא הינה כי יהלומי מעבדה יקרים מיהלומים טבעיים. זאת היות ועל מנת ליצור את אלו נדרשים כוח אדם משאבים וזמן. אם זאת, הנחה זו מוטעית מיסודה. יהלומי מעבדה למעשה זולים בכ- 20 עד 40 אחוזים מאשר יהלומים טבעיים. הרי שיהלומי טבעיים הינם נדירים וקשה למצוא אותם.

 

נראות

יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים נראים כמעט זהים אם כי אין בפועל כאלו. על מנת לזהות את הבדלי הנראות בין יהלומים אלו יש צורך להשתמש בציוד ייחודי אשר יסייע בזיהוי הליקויים המצויים ביהלום המעבדה. אם כך, מבחינת נראות אין תמצאו עצמכם שוברים את הראש באשר לבחירה בין השתיים, אם כי רצוי שאם הינכם מעוניינים ביהלום טבעי הקפידו לעשות מחקר מקדים טרם רכישת היהלום.

 

גודל היהלום

אחד ההבדלים העיקריים בין יהלומים סינטטיים ליהלומים טבעיים אשר בעזרתם תוכלו להבחין בין השתיים הינו גודל היהלום בו תהיו מעוניינים. אחד מחסרונות היהלומים הסינטטיים הינו כי קיימת הגבלה באשר לגודלם. כלומר, כאשר יוצרים יהלום במעבדה, תוכלו לבקש כי גודל היהלום השקוף בו אתם מעוניינים אין יעלה ליותר מ1 וחצי קארט. אם כך, כאשר תתקלו ביהלום אשר מתאפיין בגודל העולה על זה, תוכלו להסיק כי אין מדובר ביהלום מעבדה אלא יהלום טבעי.

 

נפיצות

יהלום טבעי עולה לכדי משאב דיי נדיר. הרי שניתן למצוא אותו רק במעטפת כדור הארץ וזאת לצד העובדה כי תהליך היווצרותו עולה לכדי תהליך מאוד איטי הדורש את התקיימותם של תנאים מאוד ספציפיים.  לעומת זאת, יהלום מעבדה נוצר במעבדה על ידי האדם כאשר תהליך יצירתו הוא דיי מהיר. אכן, עניין הנפיצות אין מסייע לנו בהבחנה בין יהלום סינטטי ליהלום טבעי. אם זאת, הבדל זה אכן עשוי לסייע לכם בהבנה חשובה –  אין תתקלו בקלות ביהלום טבעי כאשר אתם מטיילים בין חנויות תכשיטים. כאמור, הבדל זה בכוחו למנוע ממכם ליפול בפח ואף מבהיר את חשיבות הבדיקה טרם הרכישה.

 

שרשרת

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו