איך לבחור שיוך לקופת חולים בבאר שבע

בישראל בכל עיר קיים חוק ביטוח בריאות, שבו הוא קובע של אזרח ממדינת ישראל יוכל להשתייך לכל אחת מקופות החולים.

באמצעות השתייכות זאת, אותו הדבר יהיה זכאי לשירותי בריאות בסיסיים שהם נכללים בסל הבריאות.

את אך איך לבחור שיוך לקופת חולים? ולפי מה כדאי לנו לבחור?

 

מה הם שירותי בריאות בסיסיים ונוספים

שירותי בריאות בסיסים 

אלה שירותים שהם ניתנים בישראל בחינם או בעלות מסובסדת באמצעות קופות החולים בארץ. כל שנה המדינה קובעת אילו שירותים היא נותנת במסגרת הביטוח שלהם. שירותים אלה הם תחת הכותרת ״סל בריאות״. בתוך ״סך בריאות״ נכנסים שירותים כמו טיפול רפואי, תרופות, אשפוזים ועוד.

 

שירותי נוספים

לכל קופת חולים יש שירותים נוספים שהיא מציעה מלבד הסל הבסיסי. את השירותים הללו ניתן לקבל באמצעות תשלום קבוע לקופות החולים, ואז ניתן לקבל שירות בנוסף לסל הבריאות הבסיסי. יש קופות חולים שמציעות תוכניות ביטוח מגוונות כמו רפואה משלימה, בדיקות תקופתיות, מומחים, רפואת שיניים ועוד.

 

ביטוח בריאות פרטי 

זה הוא ביטוח שניתן על ידי חברות ביטוח, בנוסף לביטוחים בקופות החולים. ביטוח פרטי מעסיק שירותים נוספים כמו למשל הטסה רפואית, ביטוח השתלות, תרופות נדירות שאינן נמצאות בסל ועוד. השתלום הוא עבור הביטוח והוא נקבע לפי תוכנית הביטוח שתבחרו.

 

בחירת קופת חולים

אם אתם נמצאים במצב שאתם ללא קופת חולים, או משויכים לקופת חולים ואינכם מרוצים ממנה ומעוניינים להחליפה, חשוב לדעת מה כל קופת חולים מציעה לכם. וכך תוכלו לבחור מבין השירותים איזה הכי מתאים לכם, לפי התוכנית ולפי המחירים של אותה קופה.

כאשר בוחרים במקום כמו קופות חולים באר שבע למשל, חשוב לבחור בקופת חולים שהיא יחסית זמינה בעיר באר שבע, והשירותים הניתנים בה אינם נדירים. כלומר, תוכלו למצוא רופא שיניים שעובד עם קופת חולים כללית לדוגמא יחסית בקלות, או רופא אורתופד מיוחד שעובד עם מכבי. השיוך שלכם לקופה צריך להיעשות לאחר שיקולים כלכליים, וגם מה שיש לקופה להציע עבורכם.

 

כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם

בכדי לבחור בקופת חולים הנכונה עבורכם, רצוי שתשאלו את עצמכם מספר שאלות בכדי לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם:

  1. מה המצב הבריאותי שלי כרגע?
  2. האם יש לי צרכים בריאותיים מיוחדים שרק קופה אחת תוכל להעניק לי?
  3. יש לי היסטוריה רפואית של מחלות רקע?
  4. האם הסל הבסיסי מכסה את הצרכים שלי?
  5. מה סכום התשלום שאני אשלם באותה קופה?
  6. האם קיים השתתפות עצמית? ואם כן, מה הגובהה?

 

לסיכום

בחירת קופת חולים בכל עיר צריכה להיעשות תחת התאמת הצרכים שלכם, עלות הקופה ומה הקופה נותנת לכם. אם אתם צריכים קופה שתעניק לכם טיפולים שאין בקופה אחרת, מומלץ לשקול לעבור אליה ולהנות מטיפולים שיתאימו לכם. בחרו גם בקופה שיחסית ״שולטת״ בעיר שלכם, על מנת שהקופה תהיה יותר זמינה עבורכם ולא תיקלעו לתורים ארוכים מידי.

 

איש רפואה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו