איך יודעים שתינוק מוכן לנעלי צעד ראשון?

בתקופה האחרונה אנו מקבלים פניות רבות מצד הורים ששואלים אותנו שאלות לגבי התפתחות הפעוט שלהם בסביבות גיל השנה ומעלה. הדבר גרם לנו להבין שבמקום להגיב לכל אחד ואחת בפרטי, עלינו לכתוב מדריך מקיף בנושא. לכן, ריכזנו את כל השאלות במקום אחד והפכנו כל אחת מהן למדריך. זה המדריך ה – 3 בסדרה והוא צפוי להציג בפניכם את כל המידע שיאפשר לכם לדעת שהתינוק שלכם מוכן לנעלי צעד ראשון. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב תוך ליווי מטעם גורמים שונים שיודעים דבר או שניים אודות המוכנות לנעלי צעד ראשון. מדובר בעצם באנשי מקצוע שעוסקים בליווי התפתחותי. שאלנו אותם את השאלה שנכתבה לעיל וביקשנו מהם לשתף אותנו במענה שהם נותנים להורים שפונים עם תהייה זו. לשמחתנו, קיבלנו את המידע שהיינו זקוקים לו וכעת, אנו יכולים להציג בפניכם את המידע במלואו. זו ההזדמנות להודות לגורמים הללו שסייעו לנו. שכן, בזכותם מדריך זה נכתב והוא צפוי לסייע להורים רבים.

 

איך יודעים שתינוק מוכן לנעלי צעד ראשון? – סימן מספר 1

אתם יכולים לדעת שהגיע הזמן לקנות לתינוק שלכם נעלי צעד ראשון לתינוק כשאתם רואים שהוא מתחיל לאחוז ברהיטים סביב ולצעוד צעדים ראשונים. מדובר ממש בשניים שלושה צעדים. שכן, זה השלב שבו הוא ינסה ללכת שוב ושוב גם בחוץ, בטיול או בגן. אם המדרכות חמות או אם יש שאריות גשמים בחוץ, אתם צריכים לדאוג שכפות הרגליים שלו יהיו מוגנות.

 

איך יודעים שתינוק מוכן לנעלי צעד ראשון? – סימן מספר 2

הסימן השני הוא די בולט, יהיה לכם מאוד קשה לפספס אותו. מדובר ברגע שבו התינוק שלכם מראה שהוא רוצה נעליים של תינוקות, ילדים אחרים או אפילו שלכם. הוא יראה התעניינות ואולי ינסה לנעול אותם בעצמו. זה ייראה לכם מצחיק מן הסתם, אבל כדאי שתדעו שמאחורי פעולה זו עומדת דרך להראות לכם שהוא מוכן.

 

איך יודעים שתינוק מוכן לנעלי צעד ראשון? – סימן מספר 3

הסימן ה – 3 הוא כשמקור חיצוני מוסמך פונה אליכם ואומר לכם שהגיע הזמן לנעול נעליים. כשאנחנו אומרים מקור חיצוני אנו לא מתכוונים לאנשים חטטניים ברחוב, אלא אחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • אחות בטיפת חלב
  • יועצת התפתחותית
  • גננת מוסמכת
  • רופא משפחה או אחות בקופת חולים

אם מישהו מהגורמים הללו ציין בפניכם שהגיע הזמן לנעול נעלי צעד ראשון – אתם לא צריכים להתלבט בכלל לגבי הנושא.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את המידע שאפשר לכם להבין איך תדעו שהתינוק שלכם מוכן לנעלי צעד ראשון. כעת, כשאתם מומחים בנושא, אתם יכולים לצאת ולקנות את הנעליים שמתאימות לתינוק שלכם,  מאחלים לכם הצלחה רבה!

תינוק יושן

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו