אואזיס עירוני: תכנון והקמת גינה פרטית בלב עיר גדולה

בעבר היה נהוג לחשוב כי מגורים באזורים אורבניים מגבילים את אפשרות ההקמה של גינות פרטיות. מי שמכירים את עולם הגינון מקרוב ידעו להגיד שהיום המצב שונה לחלוטין. שכן, ניתן לתכנן ולהקים גינות גם בלב ערים גדולות, פשוט צריך לדעת איך לעשות זאת. המדריך הנוכחי עולה לרשת במטרה להעלות את המודעות לנושא ולהכיר לכם את השלבים שצריך ליישם כדי להגיע למטרה הסופית – גינה אורבנית מרהיבה במינימום מאמץ. 

 

תכירו את סוגי הגינות העירוניות

רגע לפני שנציג בפניכם את הפרטים החיוניים בנושא, עליכם לדעת שיש כמה סוגים של גינות עירוניות:

  • גינת מרפסת
  • גינת גג
  • גינת חצר

זו ההזדמנות לציין כי 2 הגינות הראשונות הן הנפוצות ביותר בערים, בגלל שיש רוב של דירות עם מרפסת ו\או גג ומיעוט גינות שיש בהן חצר רחבת ידיים. כל גינה מצריכה התנהלות שונה, כך שחשוב לבחור תחילה את סוג הגינה המתאים לכם ורק לאחר מכן, להתחיל בהליך התכנון וההקמה.

תכנון והקמת גינות

שלב מספר 1: תכינו תוכנית מסודרת

בחרתם בסוג הגינה המתאימה לכם? מצוין! עכשיו זה הזמן להסתכל על המרחב הקיים ולהתחיל בהליך של תכנון הגינה. שימו לב – מדובר בשלב חיוני שאסור לוותר עליו. מי שיתעצלו, צפויים לגלות כי הם יצטרכו לפנות בהמשך למומחה בתחום שיסייע להם בהליך מחודש שיכלול תכנון והקמת גינות מאפס.

 

 

שלב מספר 2: תבדקו את רמת השמש והצל

עכשיו עליכם לבדוק כמה שמש וצל יש במרחב הנבחר שבו תקימו את הגינה. בירור מעמיק בהקשר זה יאפשר לכם לבחור את הצמחים המתאימים ביותר לתנאים שמסביב. נסביר בקצרה שתצטרכו לשתול או להציב אדניות עם צמחים שלא זקוקים להרבה שמש במידה ותגלו שהאזור מוצל ברוב היום.

 

שלב מספר 3: צאו לרכישה

עכשיו יש בידיכם תוכנית מסודרת ורשימה של צמחים שמתאימים לאקלים של המרחב הנבחר. בשלב זה תצטרכו לרכוש את הצמחים הנבחרים, כדי שתוכלו ליישם את השלב הסופי – שלב ההקמה. נבקש מכם להתייעץ עם מומחים בשלב זה, משום שאלה יעזרו לכם להיות בטוחים ב – 100% בבחירה של כל צמח בהתאם לקריטריונים חשובים שאולי פרחו מראשכם.

תכנון והקמת גינות

טיפ חשוב לקראת סיום

יכול להיות שקראתם את המדריך עד כה והבנתם פתאום שהקמה של גינה עירונית זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך זמן ומאמץ רב. אם תגלו שאין לכם את הזמן הפנוי או היכולת, תוכלו תמיד לפנות למומחים בתחום הגינון שיבצעו עבורכם את ההליך מתחילתו ועד סופו, כדי שתוכלו ליהנות מגינה מושלמת על הגג, המרפסת או החצר.

 

השורה התחתונה

תכנון והקמה של גינה עירונית מצריך היכרות עם שלבים וקריטריונים חיוניים. עכשיו אתם מכירים בהם באופן מעמיק, כך שנותר לכם רק ליישם ולהקים את הגינה המיוחדת שתכניס חום והרבה חמצן לבית שלכם.

תכנון והקמת גינות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו