3 שלבים להתקנת מערכת כריזה בצורה נכונה

כולנו מכירים מערכות כריזה, ועבור רבים מאיתנו המונח מעלה זיכרונות ממסדרונות בית הספר של הילדות, אז הכרוז היה קורא לתלמיד כזה או אחר או למורה כזאת או אחרת לבוא למזכירות. למרות זיכרונות נוסטלגיים אלו, מערכות כריזה הן כבר מזמן לא דבר שיש רק בבתי ספר, אלא מוצר שיכול להתאים למגוון רחב של עסקים. במאמר זה תוכלו לקרוא על השלבים שחשוב לשים לב אליהם כשמתקינים מערכת כריזה.

 

מה זה מערכת כריזה? במה היא שונה מסתם רמקול?

מערכות כריזה הן מערכות שנועדו להעברת מסרים והודעות לקהל הרחב בעזרת מיקרופון שמחובר ל"שופרות כריזה" המפוזרות בחלל העסק / המקום בו הם ממוקמות. המערכת יכולה לשמש גם לצורך השמעת מוזיקת רקע.

מערכת כריזה שונה מרמקול בכך שהיא משתמשת ב"שופרות" ולא ברמקולים רגילים, כאשר רמקולים רגילים נועדים להשמעת מוזיקה, והשופרים מעבירים מסרים מילוליים בצורה יותר חדה וברורה ממה שרמקול מסוגל אליו. בנוסף, טווח הפצת הקול של רמקולים הוא נמוך משמעותית מטווח ההפצה של מערכות כריזה.

 

השלבים בהתקנת מערכת כריזה:

יש מספר שלבים שחשוב להכיר בדרך להתקנת מערכת כריזה

 

  1. בירור – האם אני צריך מערכת כריזה?

הדבר שהכי חשוב להבין הוא כמובן אם אתם בכלל צריכים מערכת כריזה. מערכת כריזה מתאימה למי שצריך להעביר מסרים מילוליים ולכן היא מאוד נפוצה בבתי קפה, בתי אבות, בתי ספר, אולמות אירועים ומקומות נוספים בהם יש צורך להכווין קהל / לפנות לאנשים ספציפיים מתוך קהל רחב בצורה נוחה.

מי שמעוניין סתם להשמיע מוזיקה יעדיף להתקין רמקולים, שמותאמים יותר למטרות הללו

 

  1. בדיקה – איזו מערכת מתאימה לצרכי והאם היא עומדת בתקנים?

סוג המערכת המתאימה שונה מאוד בין מקום למקום לפי גודל החלל, מבנה החלל ואופי הקהל אליו מעוניינים להגיע. סוג החלל משמעותי גם כן מאוד – וזאת בשל כך שחללים שונים מייצרים אקוסטיקה שונה שמובילה לפיזור הקול בצורה שונה.

אנחנו ממליצים לכל מי שמתקין מערכת כריזה להזמין איש מקצוע להתקנה ולא לנסות להתקין בעצמו (גם אם יש לו יכולות טכניות מצוינות), וזאת משום שההתקנה כוללת רכיב מקצועי ספציפי משמעותי – שקשור לידע לגבי פיזור קול ומאפייני המערכות השונות.

מקומות שבהם המערכת מיועדת גם לעתות חירום (כמו בתי ספר, בתי אבות ובתי חולים) נדרשים להזמין מערכות שעומדות בתקני חירום, ולהסביר את העובדה הזאת במעמד הרכישה.

 

  1. חיפוש איש מקצוע אמין ומוסמך

כמו בכל התקנה, הדבר שהכי חשוב לברר הוא רמת המקצועיות והאמינות של הגורם המתקין. במערכות כריזה דבר זה חשוב במיוחד בשל התקנים שנדרשים לעמוד בהם, האקוסטיקה שהוזכרה לעיל וכן בשל כך שמערכת כריזה לא טובה יכולה להפוך את השהות במרחב למאוד לא נעימה.

 

לסיכום

כפי שראיתם במאמר זה, יכולים להיות שימושים רבים למערכת כריזה. אנחנו ממליצים לכל מי ששוקל אם להתקין במקום העסק שלו מערכת כריזה להתייעץ עם אנשי מקצוע מוסמכים, שילוו אותו לאורך כל התהליך.

רמקול

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו