מה ההבדל בין דיזל לבנזין?

בעוד שרוב רובם של הרכבים הפרטיים עובדים באמצעות מנועי בנזין, ישנם גם רכבי עבודה ורכבים שונים שמצוידים במנועי דיזל. בואו נדבר על ההבדלים בין סוגי המנועים האלו, מה צריך לדעת לפני רכישת רכב בנזין, או דיזל?

רכישת רכב היא עסקה לא קטנה, במהלכה צריכים להיות חכמים ולפעול נכון. לא פעם, אנשים רוכשים רכבים שנראים כמו מציאה אמיתית, מה שלבסוף מסתבר בתור טעות איומה. רכבים, בנזין או דיזל, מחייבים תחזוקה ואחזקה. וכשאלו אינן נאותות, המצב המכאני של הרכב עשוי להתדרדר די מהר. מה שבתחילה מתגלה בתור תקלה פשוטה, לפעמים יכול לגרור תקלות נוספות. אם כך, לפני שמדברים על הבדלים בין מנועי דיזל ובנזין, חשוב להבין מה יכול לגרום לבלאי מואץ במנועים אלו. בואו נדבר למשל על הדלק.

 

כל מה שצריך לדעת על מנועי בנזין ומנועי סולר (דיזל)

בין אם מתדלקים באמצעות דלקנים אוניברסאליים או לא, הדלק חייב להיות איכותי. בסופו של דבר ואולי בכלל בתחילתו של דבר, דלק הוא אחד הגורמים המרכזיים להתדרדרות של מצב מכאני של מנועים. בין אם מדובר במנוע בנזין או במנוע דיזל, הסולר והדלק חייבים להיות איכותיים.

שלא נדע, יש אפילו תחנות דלק אשר מערבבות מים יחד עם הדלק בכדי להגדיל את המכירות. מי בא בחשבון על כך? נכון, אתם, הצרכנים שמתדלקים את הרכב ואחר כך הולכים למוסך עם מנוע גמור. למעשה, אחד ההבדלים העיקריים בין מנועי דיזל למנועי בנזין הוא ההבדל של הדלק.

 

אילו סוגי דלקים ממלאים בסוגי המנועים השונים?

בעוד שמנוע הדיזל יצריך מילוא של סולר, מנוע בנזין יצטרך דלק 95, 96 או 98. 98 הוא נטול עופרת, מה שלפעמים רכבים ייחודיים מצריכים. כמובן, דלק ה-98 הוא יקר יותר מאשר דלקי ה-95 וה-96. אם אתם נוהגים ברכב עם מנוע שעובד באמצעות קרבורטור, סביר להניח שאתם מתדלקים דלק מסוג 96.

אחרת, רוב הסיכויים הם שאתם מתדלקים דלק מסוג 95, או 98. כמובן, תמיד חשוב לזכור שכל צנוע מצריך את ה"מזון" הספציפי שלו. במילים אחרות, אין אפשרות לתדלק רכב עם מנוע בנזין בדלק מסוג סולר. וכמובן, להיפך.

 

מה קורה אם בטעות מתדלקים בנזין במנוע דיזל ולהיפך?

אם חלילה פלוני מתדלק רכב דיזל במנוע בנזין (ולהיפך), רוב הסיכויים שבמקרה כזה פשוט ייהרס המנוע. הקפידו על תחזוקת הרכבים שלכם, תזכרו תמיד שישנם חומרים ייעודיים לכל רכב ורכב. בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג דיזל או בנזין, גם יהיה כדאי לזכור שניתן להוזיל עלויות מסוימות על התדלוק. ההמלצה הכי גורפת היא התקנת דלקן אוניברסאלי.

מעוניינים להתקין דלקן אוניברסלי ברכבכם? אנחנו ממליצים קודם כל לערוך השוואת מחירים בין דלקנים אוניברסאליים. באופן הזה, תוכלו גם לחסוך בעלויות ההתקנה.

 

דיזל

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו