גריל גז – איך לטפל בו נכון לאורך זמן

בין אם קניתם גריל גז חדש, ובין אם אתם מחזיקים בו תקופה, חשוב שתדעו שכדי שגריל הגז שלכם יאריך ימים, עליכם לתחזק אותו.

אמנם כיום, מייצרים גרילי גז מחומר עמידים ואיכותיים, אך אם רוצים להשתמש בגריל בצורה המיטבית, עלינו לעקוב אחרי מספר צעדי תחזוקה שונים.

במאמר שלפניכם נפרט את כל הדברים שצריך לעשות על מנת לשמור על גריל הגז שלכם.

 

תחזוקה וניקיון בסוף כל שימוש

בתחילת השימוש, לפני שאתם מכוונים את הגריל לרמת החום האידיאלית לצלייה, הפעילו אותו על רמת החום הגבוהה ביותר. זאת על מנת לחטא מחיידקים ולכלוך את משטח הצלייה. כאשר המשטח מחומם מספיק, הסירו ממנו שאריות אוכל ישנות בעזרת מברשת ברזל .

לאחר שסיימתם להשתמש בגריל, כוונו אותו על העוצמה הגבוהה ביותר. זאת מאותה מטרה של החימום לפני תחילת השימוש – לחטא ולשרוף שאריות אוכל מהצלייה. לאחר מכן, כאשר הגריל כבר צונן, כסו אותו בעזרת המכסה המיועד לכך.

בנוסף, יש חשיבות רבה גם לניקוי קבוע בתום השימוש של גריל גז, ונסביר כיצד ניתן לנקות אותו. דבר ראשון, הכינו דלי עם מים חמים וסבון. הסירו בעזרת מברשת ברזל את שאריות המזון הדבוקות לרשת, ולבסוף נגבו בעזרת מטלית את האזור הנמצא בצד שמתחת לרשת.

השלב הבא נועד כדי למנוע מרשת הצלייה חלודה. השרו מטלית יבשה בתוך שמן, ובעזרתה פזרו את השמן על הרשת. נקו את כיסוי הגריל ואת המשטחי עליהם עבדתם בעזרת מים וסבון. לבסוף, כסו את הגריל בכדי לגן עליו מפני אבק ונזקים נוספים.

 

תחזוקה חודשית בסיסית

אם כבר הוצאתם את משטח הצלייה, העיפו מבט לתוך תיבת הגריל וראו אם יש שם חלקי מזון ושאריות שניתן להוציא מבלי לפרק שום דבר.

התחילו בניקיון של משטח הצלייה מכל צדדיו, זאת בעזרת הברשה עם מברשת ברזל ולאחריה סמרטוט עם מים וסבון. חשוב להסתכל בתוך לאחרת הסרת המשטח, במידה ומצאתם בתוכו שאריות מזון וכדומה, הסירו גם אותם בעזרת מברשת ברזל.

לאחר סיום הניקיון של הגריל, הפעילו אותו עד שהעשן היוצא ממנו ייעלם. ברגע שזה קורה זה סימן שהגריל התייבש וכעת הוא מוכן לשימוש חדש.

ניקיון שנתי יסודי

השרו את משטח הצלייה עם מסיר שומנים למשך שעה אחת. לאחר מכן, יש לנקות אותו היטב, ולא להשאיר טיפת לכלוך. את מגשי האיסוף מנקים ניקוי זהה למשטחי הצלייה. השלב הבא הוא לנקות היטב את כיסוי הגריל ואת חלקי הגריל החיצוניים במים וסבון. לבסוף, הפעילו את הגריל על הכוח הגבוה ביותר עד לייבוש החלקים הנותרים.

לסיום, מידי פעם מומלץ לבצע בדיקה יסודית (בעזרת איש מקצוע), של החלקים המספקים את הגז. גם אם בחרתם לא להיעזר באיש מקצוע למטרה זו (לא מומלץ), חשוב לבדוק שהגז מכובה, ובשום פנים ואופן אסור לבצע את הבדיקה תחת להבה פתוחה. זכרו כי בכל שלבי הניקיון והתחזוקה של גריל הגז, הבטיחות קודמת לכל!

 

מכשיר בישול

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו