האם ספקי הקנאביס בישראל מספקים פתרון ראוי לכאב כרוני?

כאב כרוני היא תופעה שכיחה בקרב האוכלוסייה, בעיקר המבוגרת, והיא פוגעת בתפקוד ובאיכות החיים של אנשים רבים, חלקם עד לכדי נכות של בין 15-30%.

נכון להיום בארץ ישראל מטפלים בכאב בעזרת תרופות אופיאטיות או שילוב של כמה סוגי משככי כאבים.

הטיפול הנ"ל איננו מספק ולמעשה נתונים מראים כי פחות משני שליש מהמטופלים בטיפול זה מרגישים הקלה משמעותית, וזאת עוד מבלי לציין את העובדה כי השימוש באופיאידים גורם לתופעות לוואי רבות ואף לתלות והתמכרות של המטופלים בו.

 

מהו כאב כרוני?

רופאים רבים נוטים לסווג את סוגי הכאב לשני סוגים עיקריים, אקוטי וכרוני, כאשר הכאב האקוטי הוא כאב חד וזמני המשמש כמעין אות אזהרה בכל פעם שיש נזק לאיזשהי רקמה או איבר אחר בגופנו, ותפקידו להסב את תשומת ליבנו ולמנוע נזק מתמשך. כאב כרוני לעומת זאת, הוא כאב שנמשך מעבר לפרק זמן של כ3 חודשים, וכיוצא מכך נחשב מחלה בפני עצמה ולא תסמין זמני. תחת השם כאב כרוני נכנסים גם כאבים כמו: גב, ראש, מפרקים וכו'.
כאב כרוני חוזר בצורה רציפו או לסירוגין באותו האזור בגוף, התדירות והעוצמות מתגברים וגדלים ככל שדוחים את קבלת הטיפול ובדיקת שורש הבעיה ומקור הכאב.

 

קנאביס כפתרון לכאב כרוני:

השימוש בקנאביס רפואי בתחום הרפואה ידוע ומוכר כבר מאות שנים, אולם ההבנה של ההשפעות השונות של מערכות הגוף האנדוגניות של כאב התחילה רק בעשורים האחרונים בעקבות מחקרים ועבודות משפיעות ופורצות דרך של פרופסור רפאל משולם.
למערכת האנדו- קנבינואידית יש תפקיד מרכזי במערכות הבקרה של כאב בגופנו, הקנבינואידים הנמצאים בצמח הקנאביס הוכחו כאפקטיביים במספר רחב של מחקרים פרה קליניים.
עבודות מתקדמות בתחום המטה אנליזה שנעשו בשנים האחרונות הוכיחו כי הקנבינואידים יעילים לטיפול בכאבים כרוניים. מעבר לטיפול ברמת הכאב האובייקטיבית, קנאביס רפואי הוכח גם כיעיל בשיפור תפיסת הכאב והשלכותיו הרגשיות והחברתיות בקרב המטופלים וכפועל ישיר, גם שיפור באיכות החיים שלהם. בנוסף, השימוש בקנאביס רפואי הפחית באופן משמעותי את השימוש באופיואידים בקרב סובלים מכאב כרוני.

 

החומרים הפעילים בצמח הקנאביס:

ישנם מאות חומרים פעילים בצמח הקנאביס שזוהו ונחקרים ע"י פרופסורים וחוקרים רבים, העיקריים שנחקרים בשל ריכוזם הגבוהה בצמח הם הקנבינואידים, CBD ו- THC.
הקנבינואידים שנמצאים בצמח הקנאביס נקשרים לקולטנים (רצפטורים) במערכת האנדו- קנבינואידית ומהווים מעין מתווכים עצביים בתהליכים פיזיולוגיים ופתולוגיים רבים.
לאחרונה, תרומתם הרפואית של רכיבים נוספים בצמח הקנאביס הולכים ומתבהרים לעולם הרפואה בעיקר בשל השפעתם הפרמקולוגית על הגוף. ולכן אנו הולכים לכיוון של ספקי קאנביס בישראל.
לטרפנים, שלמעשה הם חומרי הטעם והריח בצמחים והם האחראיים על הארומה שלהם, תפקיד מרכזי באפקט הפמליה. לטרפנים ספציפיים המצויים בקנאביס משתתפים בפעילות פרמקולוגית ייחודית בגופנו, ומועילים במיוחד בהעצמת האפקט הטיפולי ובעיקר בשיכוך כאבים בגוף.

 

ג'וינטים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו