סוגי כלבים שמומלץ לאמץ כחיית מחמד

מזל טוב! סוף סוף החלטתם ללכת על זה. זו החלטה גדולה ומשמעותית. אנחנו שמחים שאחרי הרבה מחשבה והתלבטויות, הצלחתם להגיע אליה. היא אולי נראית כמו הסוף, אך למעשה היא רק ההתחלה, אנחנו כמובן מדברים על זה:
החלטתם לאמץ כלב.

אז כמו שאמרנו, ההחלטה לאמץ כלב אולי לא היתה פשוטה, אבל היא בהחלט לא הסוף. זו רק ההחלטה הראשונה בשרשרת ההחלטות שתאלצו לקבל עתה:
האם לבחור בזכר או נקבה, גור או כלב בוגר, וכמובן ההחלטה החשובה ביותר: איזה סוג ?

כדי לעזור לכם בהחלטות המשמעותית האלו, תצטרכו לענות על שאלה נוספת:

מי אתם ?

לא, אתם לא צריכים לנסוע להודו כי לחפש את עצמכם, רק לענות בפשטות – רווק, משפחה, זוג, מבוגר \ מבוגרת שגרים בגפם?
נדרשת התאמה לאופי ולגודל של הכלב לבעליו. אם הכלב מיועד לאישה קשישה ועדינה, אז לא היינו ממליצים לקנות לה כלב בוקסר שירוץ במהירות קדימה בטיולים ויגרור אותה אחריו, ולמשפחה עם ילדים קטנים לא היינו ממליצים כלב עייף ורגוע.

השאלה הבאה היא – איפה אתם גרים?

עליכם לבחור את סוג הכלב שהיתרונות של תפאורת החיים שלכם מתאימה לו, והחסרונות לא יפגעו בו בצורה מהותית. כלב אנרגטי וקופצני גם לא מתאים לדירה קטנטנה בתל אביב, וכלב "שטיח" עצלן לא ייהנה מהמרחבים שיש לקיבוץ או מושב להציע.

אחרי שהבנתם אם מתאים לכם כלב קופצני ושובב או רגוע ושליו- בהתאם לתא המשפחתי ולמיקום שלכם,תוכלו לענות על השאלות הבאות:

 

זכר או נקבה?

ברוב המקרים, הזכרים הם חזקים יותר, ספורטיבים ונוטים להיות עצמאיים. הנקבה היא בעלת תכונות רגועות ומשפחתיות יותר. יש להתאים את מין הכלב לאופי שמתאים לכם.

 

גור או כלב בוגר?

גורים הם כמו ילדים קטנים, יותר קופצניים ושובבים, מאשר כלבים בוגרים. היתרון הנוסף של גור זה שהוא מגיע בלי טראומות עבר או זכרון של בעליו הקודמים: "דף חלק". החסרון הוא שתצטרכו לאלף אותו בעצמכם, ועליכם לשאול את עצמכם בכנות האם יש לכם את המשאבים של הזמן והאנרגיה להוציא על האילוף. אם התשובה היא לא – תחסכו את זה מעצמכם.

 

וכעת לשאלה החשובה ביותר: איך בוחרים את סוג הכלב?

באינטרנט יש מגוון "מגדירי גזעים", כל שנשאר לכם הוא לעבור על גזעים ולראות את התכונות הבולטות שלהם ולבחון האם הם מתאימים לאופי ולמיקום שלכם. לדוגמא: ג'ק ראסל, בורדר קולי וביגל הם אנגרטיים ומתאימים למשפחות עם ילדים שדרות באיזורים פסטורליים עם מרחבים.
אם אתם מחפשים כלב אצילי, צייתן ואלגנטי תוכלו להתחבר לזן פומרניאן המקסים או פומרניין דובי או לפקינז חמוד.

אחרי שהבנתם מי אתם ומה הצרכים שלכם, תוכלו להבין אם מתאים לכם גור או בוגר, זכר או נקבה- וסוג כלב שמתאים לאופי שלכם. ושיהיה בהב-צלחה!

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו