אילו דברים חובה ללמד גור כלבים חדש

כשמגיע גור כלבים חדש הביתה יש כמובן המון שמחה.

אולם, ההתחלה לא תמיד קלה, והיא דורשת הרבה סבלנות והתמדה. זאת משום שאת גור הכלבים החדש צריך ללמד מה מותר ומה אסור.

אם זו פעם ראשונה שיש לכם גור כלבים ואתם לא יודעים מה צריך ללמד אותו, אל דאגה! אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים ולהסביר לכם על הדברים שפשוט חובה ללמד גור

כלבים חדש.

 

איך מלמדים גור כלבים את הדברים הבסיסיים

יש כאלו שמצליחים ללמד לבד את גור הכלבים שלהם את הדברים שיפורטו. אולם, אנשים רבים נעזרים במאלפי כלבים כדי ללמד את גור הכלבים שלהם את כל מה שצריך. רצוי לבחור מאלף כלבים מומלץ שידע לעשות את האילוף בצורה טובה ורגישה, תוך התאמת הצרכים האינדיבידואלים של הגור שלכם.

 

לא להרוס את החפצים בבית

אחד הדברים שקורים כשגור מגיע לבית חדש הוא שהגור מתחיל להרוס את חפצי הבית. בדרך כלל הוא קורע את הספות ולועס את שולחן העץ. לכן, צריך ללמד את הגור מה מותר ומה אסור. בשלב זה צריך להיות סבלניים

בדרך כלל נהוג להביא לגור הכלבים צעצוע אחד, צעצוע זה מותר לו ללעוס כמה שירצה, ויש לשבח אותו כשהוא משחק עם צעצוע זה. בשלב זה הגור עוד לא יודע מה חפצים בבית ומה צעצועים ולכן נהוג להתמקד בצעצוע אחד בלבד.

 

נשיכות

גורים חדשים אוהבים לנשוך, ולכן אין מה לכעוס עליהם כשהם עושים זאת. אולם, יש ללמד את הגור כי אסור לנשוך בני אדם. טיפ: כשדבר זה קורה, יש להקפיא את היד ולצעוק איי, הגור ישחרר את הנשיכה כדי להבין מדוע השמעתם את הצליל. ברגע ששחרר את היד, שבחו אותו על כך והביאו לו את צעצוע הנשיכה עליו דיברנו לעיל.

 

חשיפה למקומות

כדאי לחשוף את הגור לכמה שיותר מקומות כדי שלא יחשוש מהם לאחר מכן. אל תחששו להביא אורחים הביתה, כדי שהגור יתרגל לנוכחות של בני אדם. כמובן שעשו זאת בהדרגה ולא מהרגע הראשון, אבל אל תחששו לעשות זאת בצורה גורפת.

 

צרכים מחוץ לבית

לעיתים ישנם גורים שמתבייתים על הבית כמקום לעשיית צרכים. כלומר, התרגלו כי המקום הנכון לעשות בו את צרכיהם זה בתוך הבית ולא בחוץ בזמן טיול. ברגע שדבר זה קורה, יש לסגל לכלבים הרגל חדש – לבצע את הצרכים מחוץ לבית.

אולם, יש חריג לכלל. כשהכלב שלכם מפחד מהעולם ומטיולים יהיה מאד קשה להרגיל אותו לעשות את הצרכים בחוץ. לכן, אם דבר זה קורה, בשלב הראשון יש ללמד אותו לאהוב את העולם שבחוץ. רק כאשר אתם רואים שהוא מתחיל להנות מהטיולים, עברו לשלב השני ולמדו אותו שאת הצרכים יש לבצע בחוץ.

חייה

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו