מהם העקרונות החשובים ביותר באילוף כלבים?

על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי אילוף כלבים וכלבים חברתיים, בעודם צעירים, מסוגלים להפחית והן למגר לחלוטין בעיות התנהגותיות בראייה קדימה. גור הכלב מתחיל ללמוד עם צאתו לאוויר העולם, בשל כך, במידה וזה עתה אימצתם כלב לחיי המשפחה שלכם, שימו לב כי הוא ילמד למן השנייה הראשונה שהוא יגיע לביתכם.

כאשר מחכים לתחילת אילוף הכלב, קצת יותר מדי, זה עשוי להביא לכדי חוסר סוציאליזציה או בעיות קשות של התנהגות בקרב הכלב שלכם. כדאי לכם לקרוא את המאמר הנ"ל, למן ראשיתו ועד לתומו, וכך תגלו – מהם העקרונות החשובים ביותר באילוף כלבים?

 

האם אילוף כלבים כדאי בשל הלהיטות של הכלבים ללמוד דברים חדשים?

עם תחילת אילוף כלבים, תחוו בנייה של מערכת יחסים חיובית עם הכלב שלכם, בעוד הוא ילמד איך לנווט במקום המשכן הקבוע שלכם, ובסביבה הסמוכה לו. לימוד של מיומנויות יסוד בסיסיות, כמו לדוגמה – שליטה עצמית, לשבת, ללכת יפה, להישאר או לבוא, וכיוצא בכך – יספק לכם עונג צרוף לשהות במחיצת הכלב שלכם.

אילוף כלבים עשוי להיות מה שישנה את התנהגותו הרעה של הכלב שלכם, בעוד שכשם שאין ילדים רעים, אין בדיוק כלבים רעים, הדבר נובע משום שהוא פשוט עדיין לא למד כיצד יש להיות כלב טוב. הכלב שלכם צריך ממכם התניה נגדית וכן חוסר רגישות, על מנת שהוא יוכל באמת להרגיש בנוח בעולם החדש שיצרתם בשבילו.

 

מהם העקרונות החשובים ביותר באילוף כלבים?

והנה אנו לפני השאלה החשובה, מושא המאמר הזה – מהם העקרונות החשובים ביותר באילוף כלבים? ונתחיל בסקירה שלנו –

  • אילוף כלבים הינו תהליך של הגדרת טריגרים בשביל ליצור ציפייה של התנהגות בקרב הכלב שלכם. וכשאנו אומרים טריגרים, אנחנו בהכרח מתכוונים לריח, למראה, לצליל, וכולי. אותם טריגרים, בהגדרה נכונה שלהם, בהכרח יאותתו לכלב שלכם איך הוא אמור להתנהג. לשם המחשה, נדגים לכם – בעת כניסה לספרייה, ישפיע לאלתר כל מיני טריגרים על ההתנהגות שלכם, משום שחינכו אתכם לנוע, ללחוש ולהתנהל בעדינות במקומות שכאלו. תהיו מוכנים ללמוד בבירור את ההתנהגויות של הכלב שלכם, כיצד הנכם מעוניינים שהם ינהגו בכל מיני סיטואציות חברתיות.
  • העיקרון השני החשוב הינו התזמון, באילוף הכלב שלכם. מדובר במשך הזמן הנדרש בין סיבה לבין תוצאה, על מנת שהכלב שלכם יחבר אחד עם השני. תזמון משמע שלכל התנהגות של הכלב שלכם חייבת להיות תוצאה באופן מידי, כדי שהוא יהיה מסוגל לקשר את ההתנהגות שלו לתוצאה המסוימת. להתנהגות חיובית חייבת להיות תוצאה חיובית תוך שנייה וחצי, כאשר להתנהגות שלילית חייבת להיות גם תוצאה שלילית תוך שנייה וחצי.

לפעמים בעלי כלבים נוזפים בהם זמן ניכר לאחר שחל האירוע השלילי, מה שנקרא בעגה המקצועית עונש. כלבים אינם מסוגלים לחבר נכונה את ההתנהגות השלילית שלהם עם התוצאה, דבר שמשאיר אותם להתמודד עם בעל בית כועס, בלי שמץ של מושג מה הכעיס אותו. הכלב ייכנס למצב של כניעה, שבוודאי תפרשנו אותו בתור אשמה, אבל זה רחוק שנות אור מהמציאות.

תרגול עם כלב

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו