איך לבחור את הכלוב המתאים לתוכי שלך?

אם את או אתה חושבים לקנות תוכי כחיית מחמד לבית, קודם כל נברך אותך על החשיבה היצירתית והנועזת, זה סימן ראשון לזה שיכול למאד להיות שתוכי הוא החיה המתאימה עבורכם, גם היא נועזת ומיוחדת מאד.

גידול תוכים אינו רווח באוכולוסייה כמו גידול חבריהם ההולכים על ארבע, ולכן אין הרבה ידע בנושא אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר.

נעשה ביניכם היכרות קצרה, שתוכלו לחשוב האם זה באמת עבורכם:
התוכי הוא חיה צבעונית מבחוץ ומבפנים, חברותית מצחיקה וקולנית. בניגוד לסטיגמה, לא כל התוכים מדברים, אבל מתוכם יש קבוצת זנים של תוכים שמסוגלים לחזור על מילים ששמעו, ויש כאלו שיכולים לחזור אפילו על ביטויים שלמים או משפטים. התוכים עלולים להיות גם צרחניים לעיתים, וגידולם דורש חדר חשוך וקריר בבית.

 

אחרי שהבנתם פחות או יותר אם זה מתאים לכם, יש כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

אוכל קדימה אוכל

אם שאלתם את עצמכם איזו חיה הכי מתאימה לכם ובחרתם להתחדש בחיית המחמד המקסימה הזו, כעת ניצבת בפניכם שאלה נוספת. והיא: במה להאכיל אותו?
התוכי הוא טבעוני ותזונתו מורכבת מפירות, ירקות, אגוזים וזרעים. ניתן למצוא פירוט מדוייק של איזה מהפרטים בקטגוריות האלו מתאימות לידידכם המעופף. כמו כן, ניתן לרכוש אוכל ייחודי לתוכים בצורה של אוכל סטנדרטי, או בכופתיות מיוחדות שאהובות מאד על התוכים.

כלוב זהב?

התוכי הוא חיה מאד נוחה לגידול, שבניגוד לכלב או חתול, היא לא עושה פיפי על השטיח, מלכלכת או משאירה שערות ברחבי הבית. זה כמובן, תוצאה של כך שהוא מתגורר בכלוב מיוחד, ולכן התוכי מתאים לאוהבי חיות שהם גם אוהבי נקיון.
העניין הכי משמעותי שיש להסדיר לפני הבאת התוכי הביתה הוא רכישת כלוב a10 מתאים.

 

ומה הוא הכלוב המתאים?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

התשובה לשאלה הזו מתחילה משאלה אחרת. איזה תוכי אתם קונים? גודל הכלוב משתנה בהתאם לגודל התוכי, ויש טווח גדול מאד של גדלים מזנים שונים. לדוגמא, הקנריות הן קטנות ולא דורשות מרחב גדול יותר מדי, לעומתן תוכי ארה או אפרור אפריקני הם גדולים יותר.
בכל אופן, גם אם סוג התוכי שרכשתם אינו מהגדולים, יש לוודא שלתוכי יש מרחב תנועה ותעופה בתוך הכלוב, בסופו של דבר הוא שם רוב היום, ועליו להרגיש בנוח בתוכו. על הגודל להיות סטנדרטי, מספיק גדול בשביל התוכי אך שלא יתפוס לכם יותר מדי מקום בבית. הגודל המומלץ הוא כלוב a10.

 

היכן למקם את הכלוב?

את הכלוב כדאי למקם באיזור בו עוברים בני הבית, שלא יחוש בדידות.
אינטראקציה חשוב מאד לתוכים, הם יצורים רגישים ואינטליגנטיים מאוד, הם ציפורים חברותיות ולכן זקוקות כל כך שישחקו וידברו איתן כל יום. חובה להוציא את התוכי מהכלוב ולשחק איתו בכל יום, לתת לו לעמוד על הסטנד ולהכניס אותו בחזרה בלילה, לתת לו יחס ולהקדיש לו זמן. בתמורה התוכי יחזיר לכם באהבה האינסופית שהציפורים המיוחדות האלה יודעות להעניק. המאמץ משתלם!

 

 

חתול ותוכי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו