ניקוי ספות בגדלים שונים – האם זה משנה

כל סלון צריך ספה, וכל ספה צריכה ניקוי מעת לעת.

במילה ניקוי אין הכוונה להעברת מטלית זריזה, אלא לטיפול אינטנסיבי הכולל הסרה של כלל הכתמים, סילוק הלכלוכים שהצטברו, והוצאה של כל הריחות השונים שנספגו בריפוד הספה במהלך חייה.

כפי שוודאי הבנתם, ניקוי ספות הוא פרויקט רציני הדורש השקעה של זמן, מאמץ וציוד מתאים.

בכתבה הבאה נעסוק בניקוי זה, עם דגש על ההיבט של גודל הספה.

 

כמה מושבים שווים?

אם פניתם לגורם מקצועי ונעזרתם בשירותיו של עסק שהתמחותו היא ניקוי ספות, דעו שהגודל אכן קובע. מנקי ספות מקצועיים מתמחרים את עבודתם לפי מספר מושבים, כך שככל שיש יותר מהם עלות העבודה תהיה גבוהה יותר בהתאם. בהקשר זה חשוב לדעת, שהמילה מושב בעגת מנקי הספות מתייחסת ליחידת אורך של שישים סנטימטר ולאו דווקא לכרית אחת. כך שספה למשל יכולה להיות מורכבת משתי כריות אך גם משניים וחצי מושבים בו זמנית.

 

לא להתרגש מספת ריש

יחד עם זאת, מנקי ספות נוהגים להוזיל במידה מסוימת את עבודתם כאשר הם ניגשים לספת ריש ("שזלונג"). זאת מכיוון שספה מסוג זה נוטה להתפרש למספר מושבים רב למדי ולכן תמחור ניקוי לפי מושב עלול לצאת גבוה ולהבהיל את הלקוחות. מדובר במידע שחשוב לנצור אם אתם אכן בעלים של ספה מסוג זה, מכיוון שהוא יכול לסייע לכם להתמקח ולהוזיל במעט את עלות ביצוע הניקוי.

 

ספה ארוכה, זמן ניקיון ארוך

לטובת אנשי המעשה המעדיפים לנקות את הספה בעצמם, גודל הספה הוא אכן משתנה קריטי. ספה גדולה דורשת עבודה מאומצת יותר וזמן רב יותר להשקיע בה. עם זאת, עלות החומרים והציוד המשמשים לניקוי זניחה בהשוואה בין הגדלים (אחרי הכל, סביר להניח שלא תשפכו בקבוק שלם של מפזר ריח על הספה, לא משנה כמה גדולה היא). כך או כך, זמן הוא גורם חשוב בחיים של כל אדם, ולכן אנשים עצמאיים אשר לא נעזרים בחברת ניקוי מקצועית צריכים לקחת זאת בחשבון הכולל. עבודה יסודית ואיכותית על ספה תיקח זמן ולכן יש לשקול אם אכן שווה להשקיע את שעות הפנאי בה. שימו לב שאם מדובר בניקוי ספות רציני שנעשה אחת לתקופה חשוב לבצע עבודה יסודית ולא לחפף באף שלב לטובת קיצור הזמן. אם העבודה לא תבוצע כיאות, סביר שתצטרכו לחזור עליה שוב בעתיד הקרוב.

 

זה לא גדול עליכם

לסיכום, חשוב לציין שאין מה להיבהל מספה גדולה. יהיה גודלה של הספה אשר יהיה, ניקיון תקופתי כולל הוא דבר חשוב אשר מעניק לה חיות מחודשת ומשדרג באופן משמעותי את רמת הנוחות שלה. לכן, גם אם באופן עצמאי וגם אם בעזרתם של בעלי מקצוע, מומלץ מאוד לא להזניח את הספה ולא לוותר על ניקיון יסודי. גם אתם וגם הספה שלכם תרגישו טוב מאוד אחרי עבודה שכזאת.          

 

סלון

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו