5 מאפיינים לבחירת שואב אבק רובוטי מומלץ

שואבי אבק רובוטיים חוללו בשנים האחרונות מהפכה של ממש בעולם הניקיון הביתי. מוצר זה מאפשר להציב סטנדרט ניקיון גבוה הרבה יותר תוך השקעת מאמץ פחות משמעותית בהשוואה לעבר, ולכן אין פלא שהם נהנים מביקוש גבוה במיוחד. בבואנו לבחור שואב אבק עלינו לבחון מספר פרמטרים החשובים עבור שואבי אבק רובוטיים. במאמר זה ריכזנו את הפרמטרים החשובים כדי לסייע לכם בבחירת שואב אבק רובוטי מומלץ.

 

  1. גודל שואב האבק הרובוטי ומשקלו

גודל שובק האבק הרובוטי משפיע על מספר דברים חשובים:

  • המקומות אליהם שואב האבק יכול להגיע. שואב אבק גדול ומסורבל יתקשה לתמרן במקומות צרים, גבוהים ומתחת לרהיטים.
  • גודלו של שואב אבק משפיע במידה רבה על אפשרויות האחסון. כלומר, ככל ששואב האבק קומפקטי יותר כך יהיה קל יותר למצוא מקום מתאים לאחסן אותו.
  • אם יש בבית שלכם שטחים נרחבים ויחסית ריקים שאתם רוצים לנקות המינימום זמן שווה לכם לשקול דווקא שואב אבק גדול יחסית.

 

  1. קלות השליטה בשואב האבק

כאשר מדובר בשואב אבק רובוטי אלחוטי קלות השליטה בו היא אחד המאפיינים החשובים ביותר. שימו לב כיצד מתפעלים את שואב האבק מרחוק: האם הוא מתופעל באמצעות שלט? אפליקציה? מה אומרים משתמשים בשואב האבק על אפשרויות השליטה בו?

 

  1. אפשרויות הניקוי של שואב האבק

באופן כללי לשואבי אבק רובוטיים ולא רובוטיים יש תפקיד מוגדר: לנקות אבק, לכלוך, שיערות, פסולת וכדומה. עם זאת, הם לא מתפקדים בצורה דומה ולשואבים מסוימים יש התמחות מסוימת בפעולות ספציפיות.  כך למשל שואב מסוים עשוי להיות מתאים יותר לניקוי רצפת פרקט, שואב אחר אחר יצטיין במיוחד בניקוי שטיחים גדולים ועבים ועוד.

 

  1. יכולת הניווט של שואב האבק

היתרון המובהק של שואב אבק רובוטי על פני שואב אבק רגיל הוא היכולת שלו לנווט בעצמו ללא יד מכוונת. יתרון זה מאפשר לכם להשתחרר מעבודת הניקיון ולעשות מה שעולה על רוחכם בזמן ששואב האבק מנקה. עם זאת, שואבי אבק רובוטיים לא שווים ביכולת שלהם לניווט עצמי איכותי תוך הימנעות והתגברות על מכשולים. יש לבדוק אם שואב האבק הרובוטי מצויד בפיצ'רים מסוימים המסייעים לו לבצע את העבודה טוב יותר מאחרים, כגון מיפוי וסריקת השטח, תחימת אזור הניקוי כך ששואב האבק לא יגלוש לאזורים לא רצויים, חיישנים המאפשרים לשואב האבק לשנות כיוון כדי לא להיתקל במכשולים ועוד.

 

  1. טעינת שואב האבק

בעוד שואבי אבק רובוטיים מצוידים בסוללה נטענת, קיימות מספר אפשרויות טעינה המשתנות בין שואב לשואב. כך למשל ישנם שואבי אבק המחוברים באמצעות כבל לנקודת חשמל, בעוד אחרים נטענים באמצעות עמדת טעינה קבועה; כמו כן פיצ'רים מסוימים משכללים את הליך הטעינה, כגון יכולת של שואב האבק למצוא את מיקום עמדת הטעינה בעצמו ואף לחזור לנקודת הניקיון האחרונה לאחר שהשלים את הטעינה.

שואב רובוטי

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו