איך להשאיר מטבח נקי למשך שנים

השקעה במטבח כפרי או מודרני חדש היא השקעה לטווח ארוך בתנאי שהמטבח נשאר נקי ונוצץ.

המאמר יתאר איך להשאיר מטבח נקי לאורך שנים.

 

השקעה במטבח חדש

בהנחה שנפטרתם מהמטבח הישן שלכם ובחרתם לעצב מטבח כפרי או מודרני בוודאי השקעתם בו לא מעט כסף וחשיבה. באתר https://daniel-k.co.il תוכלו לקרוא על מטבחים מעוצבים. חומרי הגלם אותם בחרתם הם עמידים לאורך שנים וכעת הוא נראה נקי ומתוחזק. השאלה איך הוא ייראה בעוד 10 או 15 שנים? גם כשמדובר על מבצעי מטבחים משקיעים בעיצוב שלהם על מנת שיהיו פרקטיים ויוקרתיים. כעת המטבח באחריותכם ואתם צריכים לדאוג ולשמר את מה שרכשתם. אם כן, כיצד שומרים על משטח עבודה נקי ועל מטבח נקי בכלל?

 

עבודה נכונה על משטח העבודה במטבח

משטח העבודה אותו בחרתם למטבח, בין אם הוא עשוי משיש או עץ, צריך לשרת אתכם לאורך שנים. עליו אתם חותכים, מכינים אוכל, מתבלים ומערבבים. חשוב מאוד כבר בהתחלה לעשות שימוש בתחתיות לסירים ולא להניח אותם ישירות על המשטח וכך גם לגבי כלים עם מזון קפוא. בנוסף, כאשר אתם מכתימים את המשטח במהלך הבישול, דאגו לנקות את הרטיבות והכתמים במטלית לחה כדי שלא יחלחלו אליו. ישנם כתמים שלא יורדים עם מטלית ולכן מומלץ להשתמש בסקוצ'ברייד אך ללא חומרי ניקוי עם רמת כימיקליים גבוהה. הניקיון הקבוע והשוטף הוא זה שימנע את הכתמים על המשטח. ביחד עם זאת, יש לבדוק בהוראות היצרן איך מומלץ לנקות את המשטח ועם אילו חומרים, על מנת לא לגרום לו לנזקים.

 

שמירה על הניקיון הכללי במטבח

כאשר מתקינים בבית מטבח חדש ההרכבה שלו מותירה לא מעט לכלוך בתוך המגירות, הארונות והרצפה. את הנסורת והאבק ניתן לשאוב עם שואב אבק ולאחר מכן לנקות במטלית לחה. הניקוי הבא שלכם כנראה יהיה לקראת פסח אך במידה ובמגירות והארונות מצטבר לכלוך חשוב לנקותו באופן שוטף. את הרצפה יש לנקות בהתאם לסוג הריצוף. על פרקט למשל מעבירים מטלית לחה ואת הקרמיקה שוטפים עם תכשירים לשטיפת רצפות. לא צריך בכל פעם להציף את המטבח במים. במידה ואתם מרססים עם חומר ניקוי את ארונות המטבח רססו על המטלית ולא על הארונות עצמם. כל חומרי הניקוי החומציים או המבוססים על כלור עלולים להזיק לחומרי הגלם במטבח ולכן אין להשתמש בהם. בנוסף, ניקוי באמצעות קיטור גם הוא לא יתאים למטבח. כמו כן, מדיח כלים הוא מכשיר שנמצא כיום כמעט בכל בית והמטבח כולל ארון מיוחד בו מחזיקים אותו. כאשר מוציאים את הכלים מהמדיח והם עדיין לא התייבשו לגמרי, חשוב לייבש אותם היטב לפני שמחזירים אותם לארונות או להניח בתוך הארונות משטחים מגומי על מנת שלא ייוצרו בתוכם כתמים.

 

חלל מעוצב

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו