4 דרכים לניקוי שטיחים בצורה יסודית ויעילה

בכל בית בו יש שטיחים, דואגים לשאוב אותם לפחות פעם בשבוע או יותר במידה ויש בבית ילדים ובעלי חיים. ביחד עם זאת ישנן דרכים נוספות על מנת לנקות אותם בצורה יסודית ויעילה – על כך במאמר הבא.

 

1 – שימוש בשואב אבק

שאיבת השטיחים באופן קבוע מונעת הצטברות של אבק ולכלוך בסיבים ונזקים שונים. את התדירות אתם קובעים. כלומר, אם יש לכם כלב בבית המשיר שיער או חתול המשיר פרווה תאלצו לשאוב את השטיח מדי יום. אם אין בעלי חיים, מספיק לשאוב פעם בשבוע. בנוסף, שאיבת השטיח תהיה יעילה גם לאחר אירועים ואירוח בבית. השאיבה עצמה צריכה להתבצע באמצעות שואב אבק מסיבי ובהתאם לסוג השטיח. שטיחים סינטטיים שואבים בצורת וי כיוון שכך נמנעים נזקים בסיבים. אם מדובר בשטיחי צמר השאיבה מתבצעת בגובה כדי שלא יוצרו קשרים בסיבים או שהם יפרמו. לפיכך, שאיבת שטיח צמר תיעשה פעמיים בחודש בעדינות או באמצעות ניעור. בכל מקרה יש להפוך את השטיח שחלקו האחורי כלפי מעלה, לשאוב ובניקוי הבא להפוך אותו על צדו הקדמי ולשאוב.

 

2 – שיטות של פעם

בעבר לפני שהגיעו שואבי האבק לעולם, עקרות הבית היו מוציאות את השטיחים הגדולים למרפסת, היו מנערות אותם וחובטות בהם במחבט שטיחים. כך הן היו משחררות את כל האבק מבלי לפגוע בסיבים. בנוסף, הן היו תולות את השטיחים הפוכים על המעקה כדי שלא ידהו מקרני השמש ומאווררות אותם. שואבי האבק הביאו להקלה עצומה בשיטות של פעם וכיום כאשר רוצים לנקות אותם בצורה יסודית ועמוקה עדיף לשלוח אותם לניקוי מקצועי או להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון.

 

3 – הסרת כתמים מהשטיח

על מנת להסיר כתמים של קפה, שתייה ממותקת, מזון, צואה של בעלי חיים וכד' חייבים לנקות אותם מייד בתרסיס לניקוי שטיחים או באבקה מיוחדת. במידה ומגלים את הכתם לאחר מספר ימים הוא לא ירד מכיוון שאין בבית את האמצעים הדרושים לכך. לעומת זאת, לחברת ניקיון יש מכשור וחומרים שינקו את הכתמים ויסירו אותם לחלוטין כמו מכונת קיטור. ניתן לנסות תערובות של חומרים טבעיים על מנת להסיר את הכתמים. למשל רבע כוס חומץ מהול ב-2 כוסות מים יסירו כתמי מזון, שומנים ואדמה שמעטרים את השטיח. סופגים מטלית בתערובת ומורחים מבלי לשפשף ואחרי זמן מה מייבשים היטב את האזור המוכתם. כדי להוריד כתם של יין אדום או שתייה ממותקת ניתן לפזר על הכתמים מלח שיספוג אותם ואחר כך לנגב. כל זה בתנאי שמטפלים בכתם מייד כאשר הוא נוצר.

 

4 – ניקוי שטיחים מקצועי

בבתים בהם ישנם שטיחים עדינים הארוגים בעבודת יד יש להקפיד בכל שנה על שירות ניקוי מקצועי על מנת לחדש את הסיבים ולמנוע את דהייתם ושחיקתם.

שטיחים

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו