מוכר רכב? הנה 5 דברים שאתה חייב לדעת

יש בבעלותכם רכב, אך אחרי תקופה מסוימת החלטתם שהגיע הזמן למכור אותו? ישראלים רבים מבצעים מכירה של הרכב אחרי מספר שנים. רכבים שונים מחזיקים לזמן שונה, כשגם לבעלי הרכב יש השפעה על כך. בכל אופן, כל אדם יכול למכור את הרכב שבבעלותו מתי שהוא רק רוצה ומאיזה סיבה שהוא רוצה. אם אתם עומדים למכור רכב, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני. הנה חמישה כאלו.

 

מכירת רכבים לפירוק

לפני שאתם ניגשים למכירת הרכב שלכם והצעתו לצרכן אחר, מוטב לבצע בדיקה על חברות הקונות רכבים לצורך פירוק. מכירת רכבים לפירוק יכולה להיות רלוונטית במקרים בהם אנשים מתקשים למכור את הרכב שלהם מצד אחד, אך גם זקוקים לכסף באופן מידי.

בנוסף, אם הרכב במצב גרוע, או מצב שלא מאפשר את המכירה שלו בשוק הפרטי ביד שניה, שלישית וכן הלאה, מכירת רכב לפירוק עשויה להיות הפתרון הרווחי והמשתלם ביותר במצבים כאלו. גם אם המפרק קונה רכבים באזור הדרום אך אתם גרים בכלל במרכז, יתכן והוא יבצע עבורכם את גרירת הרכב, מה שיוזיל את העלויות מבחינתכם ויקל בתהליך.

 

הערכת ערכו של הרכב

לפני שמבצעים את מכירת הרכב לצרכן אחר, חשוב להעריך את הערך הכספי של הרכב. שוק מכירת הרחבים ביד שנייה, שלישית וכן הלאה הוא שוק תחרותי מאוד. אנשים מחשפים רכבים במצבים טובים שתומחרו על ידי הבעלים שלהם במחיר נמוך באופן משמעותי ממה שהיו אמורים להיות.

ישנם מצבים רבים בהם בעל רכב מחליט לתמחר את הרכב שלו, שנכמר לצורך העניין ביד שניה, במחיר נמוך ביחס למצב של הרכב, לדגם הרכב ולשנה בה הוא יצא. במקרים כאלו, בעל הרכב יכול להפסיד עד עשרות אלפי שקלים, כתוצאה מהערכה נמוכה של שווי הרכב. שימוש בשמאי רכב יכול לסייע לכם לצמצמם הפסדים כאלו.

 

מהו המצב של הרכב?

חלק מרכזי מהמחיר שתבקשו על רכב כולל את המצב שלו. גם אם הרכב נקנה על ידכם כשהיה חדש לגמרי, אם הוא ברשותכם תקופה ארוכה אתם אמורים להכיר את המצב שלו ואת הפגמים השונים בו. הבנה של המצב האמיתי של הרכב תאפשר לכם להעריך מחיר הוגן והגיוני.

 

שקיפות מלאה

כשמצבעים מכירת רכב, חשוב להקפיד על שקיפות מלאה מול הקונה. אם הרכב עבר תאונות כלשהן, אתם חייבים לציין זאת בפני הקונה, גם אם המצב של הרכב נראה טוב למראית עין וגם אם המצב שלו טוב מספיק בשביל נהיגה.

 

פרסום נכון

קיבלתם הערכה לשווי של הרכב שלכם, המתחשבת גם במצבו של הרכב שלכם? כל מה שנותר הוא לפרסם את הרכב למחירה. פרסום נכון יגדיל את הסיכוי שלכם לבצע מכירה בסכום שרציתם. ניתן לפרסם באתרי יד 2, לוחות מודעות וגם באמצעות הדבקת פתק "למכירה" על הרכב, עם הפרטים הרלוונטיים ודרכי יצירת קשר.

רכבים חונים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו