מה עדיף לשפץ ולמכור את הרכב או למכור לקונה רכבים לפירוק

הגיע אליכם לחנייה רכב ישן והוא עומד ומחכה לישועה כבר כמה שנים? אין לכם מושג מה לעשות איתו ובינתיים הוא רק תופס מקום. במצבים כאלה או פשוט אנשים שמחזיקים רכב ישן ומעוניינים לקנות חדש אין הרבה אפשרויות, שוק המכוניות הישנות מצומצם והמכירה לא פשוטה. מה עושים ומה עדיף?

 

למה שוק המכוניות הישנות חלש?

הסיבה לכך היא פשוטה – שוק המכוניות החדשות התרחב בהיצע של מכוניות במחירים סבירים לאדם הממוצע ובנוסף ניתנות אפשרויות מימון והלוואות רבות נוחות כך שאנשים רבים מעדיפים לקנות רכבים חדשים שיחזיקו לזמן רב יותר, ישרתו אותם נאמנים ולא יצטרכו לבקר במוסך אחת לשבוע. לכן הביקוש למכוניות ישנות ירד והמכירה תהיה לא פשוטה גם במחירי רצפה וכאן נכנס לתמונה קונה רכבים לפירוק.

 

פירוק רכבים

תהליך המכירה לפירוק מתחיל בהצעת מחיר – קונה רכבים לפירוק בתל אביב או בכל עיר אחרת ייבחן את מצב הרכב יחד עם הדגם, יצרן ושנת ייצור. הוא יציע מכיר לפי אלו ולפי מספר החלקים העובדים שהוא יוכל למכור לחלקי חילוף. המחיר ינוע בין 500 שקלים ועד 4,000 שקלים, את הכסף תקבלו במקום, תיפרדו מהאוטו לשלום והוא יילקח למגרש הפירוק.

 

מה קורה במגרש הפירוק

רכבים שיש להם חלקים תקינים יפורקו והם יימכרו למגרשים של חלקי חילוף. שאר הרכב יפורק וכל חומר יגיע למחזור המתאים לו ככה שפירוק הרכב עובד יחד עם שמירה על הסביבה. הצמיגים יהפכו לפסי האטה בכביש ומשטחים במגרשי משחקים, הזגוגיות ילקחו לתהליך עיבוד והפרדה ויחזרו להיות זכוכית והשלדה תעבור גריטה ואז למחזור ברזל לשימושים רבים כמו חומרים לתשתיות ובנייה ובנוסף עבור אומנים שעובדים עם חומרים כאלו.

 

מה עדיף לשפץ או למכור?

אם תהליך שיפוץ הרכב מעניין או מלהיב אתכם תוכלו להפוך את זה לפרוייקט שלכם בין אם באופן עצמאי או במוסך תחת המעקב שלכם אך לרוב זה פחות ישתלם ממכירתו, המכוניות האלה מגיעות למוסך כל כך הרבה ומייקרות את התחזוקה שלהם בכל ביקור לכן עדיף לשים למעגל הזה קץ. תוכלו למכור את הרכב לבעלים אחרים אך אם זה לא יצליח תמיד תוכלו למכור לפירוק.

 

מה מרוויחים כשמוכרים את הרכב לפירוק

כשמחליטים על קניית רכב חדש כמובן שצריך להפטר מהישן גם ולנסות להרוויח עליו כמה שיותר, כשלוקחים את הרכב לפירוק מרווחים מספר דברים כמו:

  • פיתרון מהיר, קל ובטוח
  • כסף מזומן מידי
  • שמירה על איכות הסביבה בסילוק של רכב פולט גזים מזהמים.
  • הורדת גורם מסכן מהכביש

 

לסיכום,

אז אם אתם מתלבטים בין שיפוץ הרכב הישן שלכם לבין פירוק תשאלו את עצמכם כמה זמן ומאמץ הייתם רוצים להשקיע בזה, ייתכן שתוכלו לשפץ אותו בצורה טובה ולמכור בסכום גדול יותר אבל זה ייקח לכם הרבה מאמצים והוצאות כספיות אחרות.

לקנות רכבים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו