אילו אביזרים לאופנוע הם חובה?

שוק התוספים לאופנוע מציע מגוון אביזרים לשדרוג החוויה. למרות הפיתוי לרכוש כמה שיותר, מומלץ לתעדף. כדאי להתחיל עם ציוד חובה, כמו קסדה לבטיחוות, ואביזרים אחרים שישפרו את איכות הרכיבה.הרכיבה על אופנוע הופכת בשנים האחרונות לנפוצה יותר.

רבים רוכשים אופנועים בגלל היתרונות על פני רכבים, עקב ריבוי פקקי התנועה ההופכים לשכיחים יותר ויותר. יש גם חובבי אקסטרים שרוכשים אופנועים המותאמים לנסיעות שטח מאתגרות. עבור אחרים, רכיבה על אופנועים היא דרך חיים. המשותף לכולם הוא הצורך בתוספים כמו אביזרים לאופנוע ובראשם, תרתי משמע, קסדה לאופנוע המחויבת על פי חוק.

 

חובה חוקית

בתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961, סעיף 119 (ג) מצוין במפורש כי "לא ינהג אדם אופנוע או תלת-אופנוע, לא ירכב עליו ולא ירשה לאחר לרכב עליו, אלא אם כן הוא חובש קסדת מגן… ובלבד שמבנה הקסדה יכסה את אפרכסת האוזן והיא תהיה קשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה".

מעבר לחובה החוקית, על פי הנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, קסדה לאופנוע מפחיתה ב- 42 אחוזים את הסיכוי למוות ומפחיתה בכ-70% את הסיכוי לפגיעת ראש. ההמלצה היא לחבוש קסדה שלמה. בנוסף, מומלץ ללבוש גם לבוש מגן שביכולתו להגן על רוכב האופנוע מפציעות קלות.

 

ציוד עזר

מעיל אופנוע נחשב לפריט לבוש נפוץ מאוד בקרב רוכבים. לבוש חם וכפפות בחורף ובסתיו הם הכרחיים לרוכבים. ישנם מעילים ייחודים לאופנוענים שנועדו גם לצורך הגנת הגוף בתאונה קלה. כמו כן, מומלץ לשקול לרכוש לבוש המגן את רוכב האופנוע מפני גשם.

למרות שאין בישראל יותר מדי ימים גשומים, יום אחד ללא ציוד מתאים בגשם הוא חוויה קשה ולא מומלצת לכל אדם, גם רוכבים מנוסים. בנוסף לקסדה לאופנוע ומעיל יש גם אביזרים לאופנוע שיכולים לשדרג לנוסע את חווית הנסיעה.

 

אביזרים

רוכב אופנוע עשוי לגלות במהלך הנסיעות הרבות שלו כי חסרים לו אביזרים לאופנוע שיכולים לשפר את חוויית הנסיעה, או אביזרים שנועדו להחליף אלה קיימים. זה יכול להיות סט ונקרים מאלומיניום, בוסטר התנעה שיכול לעזור מאוד במקרה של בעיות עם מצבר האופנוע, מגני ידיים, ידיות כידון הכוללות משקולות, מראות, כיסוי איכותי לאופנוע, מחרשה מקוצרת, מנעול דיסק עם כבל אבטחה, מתקן לטלפון ועוד אביזרים במגוון מחירים.

כמו כן, יותר ויותר רוכבי אופנוע רוכשים מצלמות קדמיות ואחוריות. הן יעילות מאוד לתיעוד הנסיעה ויכולות לסייע לרוכב  במקרה של תאונה. עוד אביזר חיוני יכול להיות ארגז אחסון המגדיל את יכולת האחסון של האופנוע.

 

סדר עדיפויות

שוק התוספים לאופנוע מפתה מאוד. לפעמים יש חשק לרכוש את כל החנות, אבל לאור הסכנות בכביש ובשטח, זכרו תמיד לתעדף את הצרכים שלכם. קסדה לאופנוע היא הכרח בטיחותי וחוקי. תשקיעו בה. רכשו אביזרים לאופנוע הנחוצים לכם ולבוש מתאים לעונות השנה, לתנאי השטח ולהגנה בתאונות.

אופנוע

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו