מה הוא מפריד שומנים?

מקרה מצער שאירע בימים האחרונים הוביל רבים לבדוק מה הוא מפריד שומנים. אם הגעתם לכאן, אתם כנראה יודעים במה מדובר. במידה ולא הייתם על כדור הארץ לאחרונה, נציין בפניכם כי זהו מקרה שהביא לזרימה של שומנים אל הטבע וגרם לפגיעה רבה בצמחים ובבעלי חיים. מדריך זה יצא לבדוק מהו מפריד שומנים כדי להעלות את המודעות בנושא בתקווה שנוכל למנוע הישנותם של מקרים מסוג זה.

 

תכירו את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם מהו מפריד שומנים, כדאי שתדעו שאת המדריך הנוכחי אנו לא כתבנו לבדנו. הפעם בחרנו לפנות אל מומחים שיודעים דבר או שניים בנושא. מדובר במי שעוסקים במדעי הטבע. שאלנו אותם את כל השאלות החשובות והם סייעו לנו להבין מהו מפריד שומנים ולמה חשוב לעשות בו שימוש.

 

תכירו את מפריד השומנים

אלו שסייעו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו תחילה כי שומנים שמגיעים אל הטבע עשויים להביא לזיהום של הסביבה. לכן, חשוב מאוד למנוע את הזרימה שלהם יחד עם נוזלים אחרים אל הביוב. כדי לעשות זאת, צריך להשתמש במכשירים שנקראים מפרידי שומנים אוטומטיים. מפריד שומנים הוא בעצם מתקן שמוצב בקצה של מערכת הביוב. התפקיד שלו זה להפריד בין הדברים הבאים:

  • פסולת
  • שומנים
  • דלק
  • נוזלים נקיים

שכן, כל אלו מוזרמים אל הביוב ויש לבצע ביניהם הפרדה. השומנים והפסולת המזהמת עוברת בעצם לבור רקב.

 

יש חוק בנושא

העניין קבוע בחוק. שכן, לפי משרד הבריאות והמשרד להגנת הטבע, עסק שמייצר פסולת חייב לבצע התקנה של מפריד שומנים. ראוי לציין כי החובה היא לבדוק כי מפריד השומנים הוא כזה שמתאים בגודל שלו להכיל את כמות הפסולת שבית העסק מייצר.

 

בתי העסק שמחויבים להשתמש במפריד שומנים

לפי החוק שצוין לעיל, יש בתי עסק שחייבים להשתמש במפריד שומנים. מדובר בין היתר בבתי העסק הבאים:

  • מסעדות
  • בתי מלון
  • תחנות דלק
  • מפעלים
  • בתי קפה

כל אלו צריכים לא רק להתקין את המכשיר, אלא גם לתחזק ולשמור על התקינות של בור הרקב. שכן, יש לבחון שהוא לא מגיע להצפה. עסק שאינו מתקין את המכשיר המדובר לא יכול לקבל רישיון עסק!

 

בחירה נכונה במפריד שומנים

בעל עסק שבוחר במפריד שומנים לא רק פועל על פי החוק, אלא גם מאפשר לשמור על הסביבה באופן הטוב ביותר. תחשבו על זה רגע, אם בעלי העסקים לא היו משתמשים במפרידי שומנים, הטבע שלנו היה במצב סכנה. שכן, זה היה יכול להביא לקטסטרופה של ממש.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים על מפריד שומנים ומה הוא בצעם. כעת, כשיש לכם את כל הפרטים, נותר לכם רק להעלות את המודעות בנושא ולשוחח על כך עם גורמים נכונים.

צינורות

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו