מאיזה גיל אפשר לעקר חתולה?

פעילים בתחום הבעלי חיים ממליצים לא פעם לבצע עיקור וסירוס של חתולים וכלבים, כדי למנוע התרבות לא רצויה שגורמת להם לחיות חיי רחוב קשים. החלטנו להכיר את התחום מקרוב ולהעלות סדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם מידע חיוני אודות ההליך המדובר. הפעם יצאנו לבדוק מאיזה גיל אפשר לעקר חתולה וחזרנו עם כל הפרטים שעליכם להכיר.

 

עיקור חתולה יכול להתבצע מרגע שבו היא מגיעה לבשלות

אם אימצתם לאחרונה גורת חתולים או חתולה בוגרת, כדאי שתדעו שניתן לבצע את הליך העיקור כשהיא תגיע לגיל 8 חודשים לפחות (יש מי שמבצעים כבר בגיל 5 – 6 חודשים, זה תלוי בבשלות המינית של החתולה שלכם).

בשלב הבשלות, החתולה יכולה להיכנס להיריון ולהביא לעולם עוללים קטנים ולא רצויים שתצטרכו להתמודד אתם. אנחנו כאן כדי לומר לכם שהדבר עשוי להישמע לכם חמוד וקליל, אך זה לא כך. מדובר בעוד 4 גורים לפחות שיצטרכו לקבל בית חדש.

חתול להיות מעוקר

למה חשוב לעקר חתולה?

יש מי שחושבים שהליך של עיקור גורת חתולים הוא מיותר וגורם לסבל רב. אנחנו כאן כדי לומר שמדובר בטעות. עיקור של חתולה הינו הליך כירורגי שבמהלכו מוסר הרחם והשחלות. מדובר בהליך שצריך להתבצע, כדי להביא לדיכוי ההתנהגות המינית של החתולה ולהפחית את הסיכוי כי זו תביא לעולם גורים שיעברו סבל וימשיכו את הילודה.

אם לא די בכך, הפעילות המינית של החתולים בתקופת הייחום עשויה להיות לא פעם מסוכנת. שכן, החתולים הזכרים מתקוטטים לעיתים עד זוב דם. כך שהן עשויות למצוא את עצמן מאבדות את חייהן בגלל שלא דאגו לעיקורן.

 

כך תגיעו אל ווטרינר מוסמך ומומלץ שיבצע את העיקור

יכול להיות שאתם רוצים לבצע הליך של עיקור לחתולה שלכן, אך חוששים כי אינכם מכירים ווטרינר מומלץ. אם כך, כדאי שתדעו שיש לכך פתרון. אתם יכולים להיכנס למקומות שונים ברחבי הרשת שיש בהם חובבי חתולים מושבעים. שם ניתן לברר פרטים אודות ווטרינר מומלץ באזור המגורים שלכם ולהגיע אליו בידיעה כי הוא מקצוען. ההמלצה שלנו היא לברר את הפרטים הללו במקומות האלה:

  • קבוצות פייסבוק
  • פורומים של אוהבי חתולים
  • אינסטגרם

חתול להיות מעוקר

ביצעתם עיקור לאחרונה? הנה מידע שעליכם להכיר

אם ביצעתם לאחרונה עיקור, כדאי שתדעו שמדובר בהליך ניתוחי לכל דבר ועניין. הווטרינר צפוי לחתוך את בטנה של החתולה ולסגור את האזור לאחר מכן עם תפרים. ההסרה של התפרים עשויה להתבצע כ – 7 ימים לאחר הניתוח או שאלה יתמוססו בעצמם. תבררו את הפרטים הללו עם הווטרינר מראש, כדי שתדעו מתי עליכם להגיע לביקורת.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שניתן לעקר חתולה מגיל 8 חודשים לערך. בשלב זה יש לכם את כל המידע החיוני, כך שעליכם רק להגיע עם החתולה לווטרינר מוסמך ולעקר אותה, כדי לשמור עליה.

חתול להיות מעוקר

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו