גנן גידל דגן – כך תקימו גינה במרפסת

איך מתחילים גינה בדירה או בדירה ללא חצר מתאימה? אם יש לכם גישה למרפסת, לגג, למרפסת או לפטיו, אתם עדיין יכולים לגדל מגוון רחב של ירקות, עשבי תיבול, צמחים רב שנתיים, פרחים וגפנים במיכלים! הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם כשצוללים לתחום של גינון במרפסת. 

 

תכנון והקמת גינה במרפסת

אם ברצונכם ליצור גינת מרפסת מתוכננת ומושלמת, אז חיוני תחילה לנסח תוכנית על הנייר. שאלו את עצמכם מה הדרישות שלכם ואיך אתם רוצים לעשות את זה. איזה סוג של צמחים אתם רוצים לגדל? המרפסת שלכם שטופת שמש או מוצלת, ומה גודלה? מדדו את האורך, הרוחב והגובה של המרפסת שלכם וציירו אותה על נייר בקנה מידה.

זה יקל על סידור פריטים שונים כמו רהיטים, מכולות גדולות ועצמאיות וארגזים אם יש לכם תוכנית. על כן חשוב שתבינו את הבסיס ואת השטח שעומד לפניכם לפני שאתם מתחילים לבחור ערכות גידול.

גינה הידרופונית

אפשרויות לגידול במרפסת

כעת נפנה לסקור את השיטות הפופולאריות ביותר לגידול במרפסת:

 

גינה הידרופונית

גידול בשיטה של גינה הידרופונית, מאפשר לכם לגדל בכמעט על תנאי, במערכת סגורה שמשתמשת במים כמצע העיקרי עליו הגידולים שלכם גדלים. מדובר בשיטה פופולארית במיוחד לגידול יבולים עשירים של מלפפונים, מנטה, כוסברה, עגבניות ועוד. ערכות של גינה הידרופונית ניתנות לרכישה ברשת בליווי שירותי התקנה מידי הספק.

 

גידול באדניות גדולות

אם יש לכם שטח מספיק גדול במרפסת ואתם יכולים להציב בה אדנית גדולה, כדאי לכם לשקול רכישה של אדנית בגודל מותאם למידות של השטח הרצוי במרפסת שלכם. אם זאת יש לקחת בחשבון ששיטה זאת מתאימה לגידול רק בחודשי האביב והקיץ ובהנחה שהמרפסת שלכם זוכה למספיק אור שמש.

גינה הידרופונית

גידול על אדניות נתלות

אם אתם מעוניינים לגדל רק פרחים או עשבי תיבול, הגישה של גידול על אדניות נתלות על הקיר יכולה להיות הפתרון המושלם עבורכם.

 

גינון מרפסת ונוי

האדניות או המיכלים המשמשים לגידול צמחים במרפסת צריכים להיות לא רק מעשיים, אלא גם דקורטיביים. לאדנית חייבת להיות מספיק חורים בתחתית כדי לאפשר ניקוז מספיק של מים. עציצים ואדניות מקרמיקה, וחימר יציבים ומגנים על צמחים מפני נפילה, אך המיכלים המורכבים או מקובעים על החלונות והמעקות צריכים להיות מחומר קל משקל כמו פלסטיק.

 

לסיכום

לחצו על הלינק של גינה במרפסת לכל הפרטים, והתחילו את המסע שלכם לגידול ביתי של מגוון רחב של צמחים שונים. קחו חלק במהפכה הירוקה והפכו להיות החקלאים של עצמכם, באמצעות מערכת גידול שמתאימה לכל מרפסת, שתוכל לספק לכם את היבול המושלם לצרכים שלכם. בין אם אתם רוצים לגדל מלפפונים או זעתר, החנות של הידרושופ כאן עבורכם בכל שאלה ולעזרה בכל שלב בדרך שלכם לגננים אמיתיים.

גינה הידרופונית

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו