כיצד בדיקת בדק בית יכולה לחסוך לך כסף בטווח הארוך

במידה ואתם נמצאים בתהליך רכישת דירה, בין אם יד שנייה ובין אם חדשה מקבלן, סביר להניח כי שמעתם על המושג בדק בית ועל חשיבות הבדיקה לפני רכישת הנכס. אם טרם יצא לכם להבין בדיוק מה החשיבות של בדיקת בדק בית וכיצד היא יכולה לחסוך לכם כסף בטווח הארוך, אתם מוזמנים לקרוא ולגלות

 

מהי בדיקת בדק בית?

תהליך רכישת נכס הוא תהליך מורכב למדי ולאחר שמצאתם את הנכס המתאים ביותר עבורכם ואתם כבר מתכננים לסגור את העסקה, כדאי שתקדישו את תשומת הלב הראויה לבדיקות השונות שעליכם לבצע בכדי לוודא את כדאיות העסקה.

אחת הבדיקות החשובות והמומלצות שכדאי לבצע לפני רכישת הנכס היא, בדיקת בדק בית, בדיקה המבוצעת על ידי מהנדסים מומחים, במטרה לגלות מבעוד מועד ליקויי בנייה וליקויים אחרים, הן בדירה יד שנייה והן בדירה חדשה מקבלן.

בְּדִיקָה

מה בודקים בבדיקת בדק בית?

בדק בית כולל בדיקה מקיפה ויסודית של הבית, החל מתשתיות הבית, דרך התאמת תכניות הבית למה שקיים בשטח ועד בדיקת שלימות ותקינות של קירות, ריצוף, פרופילי אלומיניום, אביזרי עץ שונים (דלתות, ארונות וכדומה) ועוד.

את ממצאי הבדיקה חשוב להעלות על גבי דו"ח הנדסי מקיף ומפורט, אשר צריך להיות חתום על ידי המהנדס שביצע את בדק הבית. דו"ח זה צריך לכלול את הצהרת המהנדס ופרטים אודות השכלתו וניסיונו בתחום, פירוט הליקויים שהתגלו בצירוף תמונות רלוונטיות, הסבר על דרכי התיקון המומלצות ואומדן עלויות התיקון.

 

כיצד בדיקת בדק בית יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך?

במציאות הכלכלית המאתגרת של ימינו, עסקאות הנדל"ן נחשבות לעסקאות יקרות במיוחד, הדורשות מאיתנו לגייס הון עצמי ולהיעזר בהלוואת משכנתא לשנים ארוכות. באמצעות בדיקת בדק בית, ניתן למעשה לוודא את כדאיות העסקה ולהימנע ממקרים בהם ליקויי הבנייה וליקויים אחרים מתגלים בדיעבד, באופן העלול להכניס אותנו להוצאות יקרות ובלתי מתוכננות.

בדיקת בדק בית מקבלת משנה חשיבות גם בעת רכישת דירה מקבלן, היות ועל פי חוק, ישנו פרק זמן מסוים במהלכו הקבלן חייב לתקן את כל הליקויים שיתגלו, כך שגילוי מוקדם ככל האפשר, יאפשר לכם בהחלט לחסוך כסף רב, כמו גם עוגמת נפש.

תחסוך כסף

בדיקת בדק בית – גם במכירת הדירה

עולם הנדל"ן נמצא במגמת עלייה מתמדת ויחד עם זאת, ישנן לא מעט דירות העומדות למכירה זמן רב עד שלעיתים, בעלי הדירות נאלצים למכור את הדירה שלהם במחיר נמוך בהרבה ממה שתכננו. בכדי להימנע ממקרים כאלו, מומלץ לבצע בדק בית מקצועי ולתקן את הליקויים הרלוונטיים, באופן שיסייע להאיץ את תהליך המכירה ובמחיר המבוקש.

 

לסיכום

בדק בית היא אחת הבדיקות החשובות שיש לבצע לפני רכישת הדירה, בכדי לוודא את כדאיות העסקה. באמצעות בדיקת בדק בית ניתן לגלות ליקויי בנייה וליקויים נוספים מבעוד מועד ובכך, להביא לחיסכון ניכר בהוצאות תיקון מיותרות ומניעת עוגמת נפש. בדיקת בדק בית יכולה לסייע לנו גם בתהליך מכירת הדירה, הן מבחינת תהליך מכירה מהיר והן מבחינת המחיר המבוקש.

בדק בית

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו