הילדים משתגעים בחופש? 3 פעילויות שיתנו לכם שקט

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו הילדים שלנו משתגעים ומאבדים את זה. מדובר ברגע שמתרחש בעיקר בימי חופשה ארוכים שבהם אנחנו, ההורים, כבר לא יודעים איך להעסיק את הילדים. הרי לא למדנו תואר בחינוך ואין לנו מושג איך המחנכות והגננות מצליחות להחזיק אותם בכיתות לאורך זמן. אם אתם מזדהים עם כל מילה, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי ותגלו מהן 3 הפעילויות שיתנו לכם שקט בלי שתצטרכו ללמוד תואר או קורס בחינוך.

 

הרקע לכתיבת מדריך זה

רגע לפני שנתחיל בכתיבת המדריך, ראוי לציין בפניכם כי בחרנו לכתוב אותו מסיבה מסוימת. המדריך הנוכחי עולה לרשת לאחר שגילינו שהילדים שלנו כבר מיצו את כל המשחקים שיש בבית ונמאס להם ללכת שוב ושוב אל גן השעשועים השכונתי.

הדבר גרם לנו להבין כי אנו צריכים לעצור לרגע את סדר היום שלנו כדי לבדוק באופן מעמיק איך נוכל להעסיק אותם ולהביא לשקט. לכן, ישבנו אל מול המחשב וקראנו על פעילויות שונות שאנשי חינוך הציעו ליישם בפורומים שונים. בסופו של דבר, יישמנו כמה מהן ובחרנו להעלות במדריך זה את  3 הפעילויות שהתגלו כמוצלחות ביותר.

 

הילדים משתגעים בחופש? תכירו את פעילות מספר 1 שכדאי לכם ליישם

אפשרות זו מופיעה ראשונה ברשימה בגלל הסיבות הבאות:

  1. היא נוחה ליישום
  2. לא מצריכה מכם זמן רב ומאמץ
  3. תקנה לכם שקט לשעה וחצי לפחות

אתם וודאי תוהים במה מדובר אז נספר לכם שזו פעילות יצירה ייחודית. אתם בעצם יכולים לאפשר לכל ילד לבחור ציור שהוא רוצה לצבוע מתוך האתר PrintKids. לאחר מכן, אתם מדפיסים את הציור הנבחר והילדים מקשטים אותו.

 

הילדים משתגעים בחופש? תכירו את פעילות מספר 2 שכדאי לכם ליישם

הפעילות השנייה מצריכה מכם התארגנות קטנה, אבל אתם תמיד יכולים לערב את הילדים, כך שהם גם יוכלו ליהנות ויהיו לכם עוד כמה דקות של שקט. מדובר במשחק החבילה עוברת. תבחרו מתנה שתהיה משותפת לכולם, תעטפו אותה ותאפשרו לילדים להמשיך בעיטוף. כשהחבילה תהיה מוכנה, תתחילו במשחק יחד אתכם או בלעדיכם.

 

הילדים משתגעים בחופש? תכירו את פעילות מספר 3 שכדאי לכם ליישם

הפעילות השלישית היא פעילות גזירה. פעילות זו תאפשר לכם להכין ערימות של ניירות גזורים שישמשו אתכם בהמשך ליצירה משותפת. ההמלצה היא לגזור עיתונים ומגזינים. שכן, אלו כוללים תמונות מיוחדות, אותיות ומילים שיכולים להשתלב בסופו של דבר ביצירה הסופית.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם, הורים יקרים, לקבל כמה דקות ארוכות של שקט בזמן שהילדים יהיו עסוקים בפעילויות שונות. כעת, כשיש לכם את מגוון הפעילויות הללו, אתם יכולים ליישם אחת או יותר ולגלות את השקט בבית מחדש. נאחל לכם בהזדמנות זו שתדעו לנצל כל רגע של שקט עם קפה או סרט.

מחברות

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו